Invention of the Human Eye is an original modern artwork realized by Alberto Martini in the XX century. Black and white fine art print. Stamp of the artist and number of the edition on the lower left. Edition of 350 specimens. Beautiful piece representing several ambiguous images between a metaphysical and esoteric style. Inscriptions in capital letters are present in the center and at the top. This work was realized by Alberto Martini (Oderzo, 1876 - Milan, 1954). Incredible Italian draftsman, engraver, painter and illustrator, he was a forerunner of the Surrealist movement. In 1895, Martini started his graphic activity as illustrator of literary works, a supporting activity for his artistic production. The youthful satirical inspiration was replaced by the most macabre and morbid vein, present in the chine. He was a friend of eccentric persons, such as Luisa Amman Casati, a well-known animator of artistic life who became his precious patron of several portraits and who welcomed him to her various residences: the Venetian palace, the castle of Soncino and, between 1928 and 1930, the French residence of Vesinet. Thanks to the Marchesa Casati, he met F. T. Marinetti, for whom in 1906 he designed the cover of the nos. 9-12 (1906-07) of the magazine Poesia.
Invention de l'œil humain est une œuvre d'art moderne originale réalisée par Alberto Martini au XXe siècle. Impression d'art en noir et blanc. Cachet de l'artiste et numéro de l'édition en bas à gauche. Edition de 350 exemplaires. Belle pièce représentant plusieurs images ambiguës entre un style métaphysique et ésotérique. Des inscriptions en lettres capitales sont présentes au centre et en haut. Cette œuvre a été réalisée par Alberto Martini (Oderzo, 1876 - Milan, 1954). Incroyable dessinateur, graveur, peintre et illustrateur italien, il a été un précurseur du mouvement surréaliste. En 1895, Martini commence son activité graphique en tant qu'illustrateur d'œuvres littéraires, une activité de soutien pour sa production artistique. L'inspiration satirique de la jeunesse est remplacée par la veine la plus macabre et morbide, présente dans le chine. Il était l'ami de personnes excentriques, comme Luisa Amman Casati, une animatrice de la vie artistique bien connue qui devint sa précieuse protectrice de plusieurs portraits et qui l'accueillit dans ses différentes résidences : le palais vénitien, le château de Soncino et, entre 1928 et 1930, la résidence française du Vesinet. Grâce à la Marchesa Casati, il rencontre F. T. Marinetti, pour qui il dessine en 1906 la couverture des n° 9-12 (1906-07) de la revue Poesia.
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