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Michelangelo PISTOLETTO
Loving, 2006
25x113 cm
Color serigraphy 6 strokes on mirror polished steel
Edition of 40 copies in Arabic and 10 Roman numerals, signed by the artist on the reverse.
Print shop: Arte 3 Milano for the Fabjbasaglia Gallery in Rimini in December 2006.
In original case, perfect condition.
Complete with certificate of authenticity and provenance (editor's signature and embossed stamp with photographic reference and numbering).
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Like a "unique work", even an author's graphic, original and authorized, must always be accompanied by the certificate of authenticity from the publisher authorized to print.
This is the only way to be sure of purchasing an original work of quality and value.
The numbering must always be present and the P.A artist's proofs (often innumerable and indefinite) should be in a limited and declared number.
In fact, the more serious publishers also number the artist's proofs ...
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BIOGRAPHY
Michelangelo Pistoletto (Biella, 1933). He began exhibiting in 1955 and in 1960 he held his first one-man show in Turin. In the two-year period 1961-1962 he arrives at the creation of the "Mirror paintings", which directly include the presence of the spectator, the real dimension of time in the work and reopen the perspective. With these works he quickly achieved international success, which allowed him to set up solo exhibitions in prestigious galleries and museums in Europe and the United States during the 1960s. The mirror paintings will form the basis of his subsequent artistic production and theoretical reflection. Between 1965 and 1966 he produced a set of works entitled "Oggetti in meno", considered fundamental for the birth of Arte Povera, an artistic movement of which he was the animator and protagonist. Starting in 1967, outside the traditional exhibition spaces, he created actions that represent the first manifestations of that "creative collaboration" that brings together artists from different disciplines and ever wider sectors of society. Between 1975 and 1976 he created a cycle of twelve consecutive exhibitions in Turin, "Le Stanze", the first of a series of works articulated over the course of a year. In 1978 he held an exhibition where he indicated the direction of his future research and artistic production: "Division and multiplication of the mirror" and "Art assumes religion". In the early eighties he created a series of sculptures in rigid polyurethane, translated into marble for the 1984 personal exhibition at the Forte di Belvedere in Florence. From 1985 to 1989 he created the series of "dark" volumes called Arte dello squallore. During the 1990s, with "Progetto Arte" and with the creation in Biella of "Cittadellarte-Fondazione Pistoletto" and the "University of Ideas", he placed art in an active relationship with the various spheres of the social fabric. In 2003 he was awarded the Golden Lion for Lifetime Achievement at the Venice Biennale. In 2007 he received the Wolf Foundation Prize in the Arts in Jerusalem, “for his consistently creative career.
Michelangelo PISTOLETTO
Aimer, 2006
25x113 cm
Sérigraphie couleur 6 traits sur acier poli miroir
Édition de 40 exemplaires en chiffres arabes et 10 en chiffres romains, signés par l'artiste au verso.
Imprimerie : Arte 3 Milano pour la galerie Fabjbasaglia à Rimini en décembre 2006.
Dans son étui d'origine, en parfait état.
Certificat d'authenticité et de provenance (signature de l'éditeur et cachet en relief avec référence photographique et numérotation).
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Comme une "œuvre unique", même un graphisme d'auteur, original et autorisé, doit toujours être accompagné du certificat d'authenticité de l'éditeur autorisé à imprimer.
C'est la seule façon d'être sûr d'acheter une œuvre originale de qualité et de valeur.
La numérotation doit toujours être présente et les épreuves de l'artiste P.A (souvent innombrables et indéfinies) doivent être en nombre limité et déclaré.
D'ailleurs, les éditeurs les plus sérieux numérotent également les épreuves d'artiste...
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BIOGRAPHIE
Michelangelo Pistoletto (Biella, 1933). Il commence à exposer en 1955 et, en 1960, il organise sa première exposition personnelle à Turin. En 1961-1962, il crée les "tableaux-miroirs", qui intègrent directement la présence du spectateur, la dimension réelle du temps dans l'œuvre et rouvrent la perspective. Avec ces œuvres, il connaît rapidement un succès international, qui lui permet d'organiser des expositions personnelles dans des galeries et des musées prestigieux en Europe et aux États-Unis au cours des années 1960. Les tableaux-miroirs constitueront la base de sa production artistique et de sa réflexion théorique ultérieures. Entre 1965 et 1966, il réalise un ensemble d'œuvres intitulé "Oggetti in meno", considéré comme fondamental pour la naissance de l'Arte Povera, un mouvement artistique dont il est l'animateur et le protagoniste. À partir de 1967, en dehors des espaces d'exposition traditionnels, il crée des actions qui représentent les premières manifestations de cette "collaboration créative" qui réunit des artistes de différentes disciplines et des secteurs de plus en plus larges de la société. Entre 1975 et 1976, il réalise à Turin un cycle de douze expositions consécutives, "Le Stanze", la première d'une série d'œuvres articulées sur une année. En 1978, il organise une exposition dans laquelle il indique l'orientation de ses futures recherches et de sa production artistique : "Division et multiplication du miroir" et "L'art assume la religion". Au début des années 80, il réalise une série de sculptures en polyuréthane rigide, traduites en marbre pour l'exposition personnelle de 1984 au Forte di Belvedere de Florence. De 1985 à 1989, il crée la série de volumes "sombres" appelée Arte dello squallore. Dans les années 1990, avec "Progetto Arte" et la création à Biella de "Cittadellarte-Fondazione Pistoletto" et de l'"Université des idées", il place l'art dans une relation active avec les différentes sphères du tissu social. En 2003, il a reçu le Lion d'or pour l'ensemble de sa carrière à la Biennale de Venise. En 2007, il a reçu le prix de la Fondation Wolf pour les arts à Jérusalem, "pour sa carrière créative constante".
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