O/L, Portrait of Women, Copy of Andrea del Sarto, FF. XIX
Excellent nineteenth -century copy of a woman's portrait made by the Italian painter Andrea del Sarto around 1514. The original work is an oil on table, which belonged to the collection of the Duke of Berwick and Alba, although in 1819 he entered the Prado Museum. It is believed that the portrayed could be Lucrecia Baccio del Felde, a lover at that time of the painter, although they married a few years later.
Both the original and the work we present show the half -body woman and three quarters of profile, composition that derives from the female portraits created by Rafael during her Florentine stage, in the first years of the 16th century. It is very likely that Sarto traveled to Rome in 1510, which would have allowed him to know the pictorial developments of the teacher. The portrayed stands out for her clear complexion and her sweet features on the dark background, dressed in brown colors and a handkerchief that collects her hair. It presents some pictorial offenses that could be restored and that do not interfere in the general vision.
Andrea del Sarto (1486-1531) was an Italian painter of Mannerist style. Baptized as Andrea d'Agnolo di Francesco di Luca, he was nicknamed "del Sarto" for being the son of a tailor. He trained in his hometown, Florencia, with Piero de Cosimo and Raffaellino del Garbo, although he was soon attracted to the work of authors such as Leonardo, Rafael and Miguel Ángel. He created his independent workshop in 1508, and from then on he got several important orders, such as five frescoes for the Basilica of the Blessed Annunciation of Florence. Giorgio Vasari was a disciple of Andrea del Sarto around 1520, a decade in which the painter settled as a prominent artist in the international arena. It was Miguel Ángel himself who introduced Vasari in his study. His best known work is the Madonna Delle Arpie (the Virgen de las Harpias), preserved in the Uffizi gallery.
Dimensions: 81 x 63 x 3.5 cm. / 72 x 54 cm.
O/L, Portrait de femme, copie d'Andrea del Sarto, FF. XIX
Excellente copie du dix-neuvième siècle d'un portrait de femme réalisé par le peintre italien Andrea del Sarto vers 1514. L'œuvre originale est une huile sur table qui a appartenu à la collection du duc de Berwick et d'Albe, bien qu'en 1819 elle soit entrée au musée du Prado. On pense que le portrait pourrait être celui de Lucrecia Baccio del Felde, amante du peintre à l'époque, bien qu'ils se soient mariés quelques années plus tard.
L'original et l'œuvre que nous présentons montrent une femme à mi-corps et trois quarts de profil, une composition qui dérive des portraits féminins créés par Rafael pendant sa période florentine, dans les premières années du XVIe siècle. Il est très probable que Sarto ait voyagé à Rome en 1510, ce qui lui aurait permis de connaître les développements picturaux du maître. La représentée se distingue par son teint clair et ses traits doux sur le fond sombre, vêtue de couleurs brunes et d'un mouchoir qui recueille ses cheveux. Elle présente quelques offenses picturales qui pourraient être restaurées et qui n'interfèrent pas dans la vision générale.
Andrea del Sarto (1486-1531) était un peintre italien de style maniériste. Baptisé Andrea d'Agnolo di Francesco di Luca, il est surnommé "del Sarto" parce qu'il est le fils d'un tailleur. Il se forme dans sa ville natale, Florencia, auprès de Piero de Cosimo et de Raffaellino del Garbo, mais il est rapidement attiré par les œuvres d'auteurs tels que Leonardo, Rafael et Miguel Ángel. Il créa son propre atelier en 1508 et obtint dès lors plusieurs commandes importantes, telles que cinq fresques pour la basilique de l'Annonciation de Florence. Giorgio Vasari fut le disciple d'Andrea del Sarto vers 1520, décennie au cours de laquelle le peintre s'imposa comme un artiste de premier plan sur la scène internationale. C'est Miguel Ángel lui-même qui a introduit Vasari dans son étude. Son œuvre la plus connue est la Madonna Delle Arpie (la Vierge de las Harpias), conservée à la galerie des Offices.
Dimensions : 81 x 63 x 3,5 cm : 81 x 63 x 3,5 cm. / 72 x 54 cm.
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