An interpretation of the ancient myth, where the role of Sisyphus is played by a media person, or rather the back of a movie character, patiently rolling a boulder bearing the imprinted artifacts of consumer civilization to the alluring peaks of the glamor of the possible, to the monetized freedom of capital. The boulder becomes a curse and a blessing: the peaks beckon and oblige, there are millions of ways to reach the top and to roll the boulder – they will suffice for an eternity. The hands of the hero, century after century, soften the sharp edges of the boulder, overgrown with new artifacts of cultures and religions... The era of consumption has turned the universe into an illusory pipeline of possibilities. You must be an achiever. You must succeed. You must push up your boulder. Why should you be thinking of the purpose of doing this? In this particular case, we see on the top of Sisyphus’s mountain the outlines of the Statue of Liberty and the Oscar statuette. And the recognizable back of the man who succeeded. But hasn’t the boulder rolled down after touching the coveted peaks? The boulder acts as an allegory of dualism, reconciling the era of claims with a sense of duty. The noosphere of globalization and the ball of a scarab beetle simultaneously... Andrey Kartashov graduated from the A. Erdely Professional College of Arts of the Transcarpathian Academy of Arts in Uzhgorod, and later graduated from the Department of Painting of the Repin St. Petersburg Academy of Arts. Since 2007, he has been a member of the Portrait Painters Association of America (PSA), and in 2016, he joined the Union of Artists of Russia. His works are represented in the collections of the Research Museum of the Russian Academy of Arts in St. Petersburg, Tianjin Museum, and Liu Haisu Museum of Art in China, Arnold Schwarzenegger Museum in Austria, as well as in private collections of collectors from Russia, the UK, the USA, China, Ukraine, Poland, France, and the Netherlands. Produced using more forward-going technologies like the Metis scanner, which allows for printing out excellent quality art pieces it becomes a high-class, exclusive art piece. Height: 222 cm Width: 140 cm
Une interprétation du mythe antique, où le rôle de Sisyphe est joué par une personne des médias, ou plutôt le dos d'un personnage de film, qui roule patiemment un rocher portant les artefacts imprimés de la civilisation de consommation vers les sommets séduisants du glamour du possible, vers la liberté monétisée du capital. Le rocher devient une malédiction et une bénédiction : les sommets attirent et obligent, il y a des millions de façons d'atteindre le sommet et de faire rouler le rocher - elles suffiront pour l'éternité. Les mains du héros, siècle après siècle, adoucissent les arêtes vives du rocher, envahi par de nouveaux artefacts de cultures et de religions... L'ère de la consommation a transformé l'univers en un pipeline illusoire de possibilités. Il faut être performant. Il faut réussir. Vous devez pousser votre rocher. Pourquoi devriez-vous penser au but de cette action ? Dans ce cas précis, nous voyons au sommet de la montagne de Sisyphe les contours de la statue de la Liberté et de la statuette des Oscars. Et le dos reconnaissable de l'homme qui a réussi. Mais le rocher n'a-t-il pas roulé vers le bas après avoir touché les sommets convoités ? Le rocher est une allégorie du dualisme, conciliant l'ère de la revendication et le sens du devoir. La noosphère de la mondialisation et la boule d'un scarabée en même temps... Andrey Kartashov est diplômé de l'école professionnelle des arts A. Erdely de l'Académie des arts de Transcarpatie à Uzhgorod, puis du département de peinture de l'Académie des arts Repin de Saint-Pétersbourg. Depuis 2007, il est membre de l'Association des peintres portraitistes d'Amérique (PSA) et, en 2016, il a rejoint l'Union des artistes de Russie. Ses œuvres figurent dans les collections du musée de recherche de l'Académie russe des arts de Saint-Pétersbourg, du musée de Tianjin et du musée d'art Liu Haisu en Chine, du musée Arnold Schwarzenegger en Autriche, ainsi que dans les collections privées de collectionneurs de Russie, du Royaume-Uni, des États-Unis, de Chine, d'Ukraine, de Pologne, de France et des Pays-Bas. Produite à l'aide de technologies de pointe telles que le scanner Metis, qui permet d'imprimer des œuvres d'art d'excellente qualité, elle devient une œuvre d'art exclusive et de grande classe. Hauteur : 222 cm Largeur : 140 cm
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