The Symbolic still life is a reflection on the structure of society through «Toy Story». Standing on the pedestal of society, which in the still life is presented by an old camera, (with allusions to the media, ready to gaze admiringly at those on the pedestal through the lenses) is the muscular «master of life», a winner in whom one can easily recognize the features of a cult movie hero. And yet in contrast to him, as if striving to go beyond the format, socially marginalized, there is the jester, whose gaze, colors of the clothes and frozen foot movement, are bright and light. But, looking closely, we realize that this is the puppet T1000. The «mercury» cyborg, capable of taking any appearance, first of all copying the one of police officer Austin whom he killed ... What is victory and what is defeat? Why are his clothes red? What is his sadness about? Who is the leader and who is the outsider? Prettiness as well as brutality, even puppet-like, can be deceptive... As the entourage of the situation there serve the copper, shining like pipes, Chinese smoking pipes from the time of the «opium wars» and a dried bouquet of roses, symbolizing the rise and fall of earthly glory. And the candleholder standing between the pipes serves as a biblical reminder: «Let your lamps be burning at all times». The connecting thread of the times is the photographs of the film characters from the past, taking us back to a time when the lens was not a PR crystal ball, but a wise eye of memory. Andrey Kartashov graduated from the A. Erdely Professional College of Arts of the Transcarpathian Academy of Arts in Uzhgorod, and later graduated from the Department of Painting of the Repin St. Petersburg Academy of Arts. Since 2007, he has been a member of the Portrait Painters Association of America (PSA), and in 2016, he joined the Union of Artists of Russia. His works are represented in the collections of the Research Museum of the Russian Academy of Arts in St. Petersburg, Tianjin Museum, and Liu Haisu Museum of Art in China, Arnold Schwarzenegger Museum in Austria, as well as in private collections of collectors from Russia, the UK, the USA, China, Ukraine, Poland, France, and the Netherlands. Produced using more forward-going technologies like the Metis scanner, which allows for printing out excellent quality art pieces it becomes a high-class, exclusive art piece. Height: 80 cm Width: 150 cm
La nature morte symbolique est une réflexion sur la structure de la société à travers "Toy Story". Sur le piédestal de la société, représenté dans la nature morte par un vieil appareil photo (allusion aux médias, prêts à regarder avec admiration ceux qui sont sur le piédestal à travers les lentilles), se tient le musculeux "maître de la vie", un vainqueur dans lequel on peut facilement reconnaître les traits d'un héros de film culte. Et pourtant, en contraste avec lui, comme s'il s'efforçait de dépasser le format, socialement marginalisé, il y a le bouffon, dont le regard, les couleurs des vêtements et le mouvement figé des pieds, sont vifs et légers. Mais en y regardant de plus près, on s'aperçoit qu'il s'agit de la marionnette T1000. Le cyborg "mercure", capable de prendre n'importe quelle apparence, et d'abord de copier celle du policier Austin qu'il a tué... Qu'est-ce que la victoire et qu'est-ce que la défaite ? Pourquoi ses vêtements sont-ils rouges ? Pourquoi est-il triste ? Qui est le chef et qui est l'outsider ? La beauté comme la brutalité, même celle d'une marionnette, peuvent être trompeuses... L'entourage de la situation est constitué de cuivre, brillant comme des pipes, des pipes à fumer chinoises de l'époque des "guerres de l'opium" et d'un bouquet de roses séchées, symbole de l'ascension et de la chute de la gloire terrestre. Le chandelier placé entre les pipes est un rappel biblique : "Que vos lampes soient toujours allumées". Le fil conducteur est constitué par les photographies des personnages des films du passé, qui nous ramènent à une époque où l'objectif n'était pas une boule de cristal, mais l'œil avisé de la mémoire. Andrey Kartashov est diplômé de l'école professionnelle des arts A. Erdely de l'Académie des arts de Transcarpatie à Uzhgorod, puis du département de peinture de l'Académie des arts Repin de Saint-Pétersbourg. Depuis 2007, il est membre de l'Association des peintres portraitistes d'Amérique (PSA) et, en 2016, il a rejoint l'Union des artistes de Russie. Ses œuvres figurent dans les collections du musée de recherche de l'Académie russe des arts de Saint-Pétersbourg, du musée de Tianjin et du musée d'art Liu Haisu en Chine, du musée Arnold Schwarzenegger en Autriche, ainsi que dans les collections privées de collectionneurs de Russie, du Royaume-Uni, des États-Unis, de Chine, d'Ukraine, de Pologne, de France et des Pays-Bas. Produite à l'aide de technologies de pointe telles que le scanner Metis, qui permet d'imprimer des œuvres d'art d'excellente qualité, elle devient une œuvre d'art exclusive et de grande classe. Hauteur : 80 cm Largeur : 150 cm
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