Self Portrait of the Artist?', oil on wood panel, by Anna Costa (circa 1960s). A thoroughly modern interpretation of an independent, resilient, gifted woman who may be the artist herself. The portrait's many colour spheres represent her many dimensions, her intelligence and her creativity. Her symmetry is her beauty and the geometry of lines, angles and curves, her rationality. Hard to resist from an aesthetic point of view as well. The colours in Costa's artworks are famous for their richness and vibrancy, and the quality of light in the region plays a big part in this. In Provence where she lived, the sunlight brings out the full spectrum of colours, making everything from the lavender fields to the red roofs of the villages seem to glow. The artwork has been newly framed with linen slip and is in fair vintage condition. Please note there are two tiny holes in the wood panel which do not affect one's overall impression of the artwork. Unsigned but the stamp of the Atelier Anna Costa appear on the backside.
About the artist : Anna Costa (approx: 1922-2022) painted in her Provençal village in the Cavaillon area from the 1940s until the 1970s. Upon her passing, her estate released her art into the market where dealers around the world are clambering for her works. Costa's art is characterised by its bright colours and strong naive style which make them instantly recognisable. This style is called Provençal Colourism. It is a regional art movement that emerged in the South of France in the early 20th century. It is also characterised by bright and bold colours, as well as strong contrasts between light and shadow. The movement drew inspiration from the natural beauty of the region including its landscapes, people and traditions. The vintage or antique frames were selected by the artist for the works they frame, so even though some may appear to need restoration, they form an integral part of the work itself and we have retained them on some of her works including this one. This painting is marked on the backside with the stamp of the artist's atelier as is the case with almost all of her works. Dimensions with Frame : H 47 W 43 Dimensions without Frame : H 34 W 30
Autoportrait de l'artiste", huile sur panneau de bois, par Anna Costa (vers les années 1960). Une interprétation tout à fait moderne d'une femme indépendante, résistante et douée, qui pourrait être l'artiste elle-même. Les nombreuses sphères de couleur du portrait représentent ses multiples dimensions, son intelligence et sa créativité. Sa symétrie est sa beauté et la géométrie des lignes, des angles et des courbes, sa rationalité. Il est difficile d'y résister d'un point de vue esthétique. Les couleurs des œuvres de Costa sont réputées pour leur richesse et leur éclat, et la qualité de la lumière dans la région y est pour beaucoup. En Provence, où elle a vécu, la lumière du soleil fait ressortir tout le spectre des couleurs, donnant l'impression que tout brille, des champs de lavande aux toits rouges des villages. L'œuvre d'art a été récemment encadrée avec une feuille de lin et est en bon état. Veuillez noter qu'il y a deux petits trous dans le panneau de bois qui n'affectent pas l'impression générale de l'œuvre d'art. L'œuvre n'est pas signée mais le cachet de l'Atelier Anna Costa apparaît au dos.
A propos de l'artiste : Anna Costa (approx : 1922-2022) a peint dans son village provençal de la région de Cavaillon des années 1940 jusqu'aux années 1970. À sa mort, sa succession a mis ses œuvres sur le marché, où les marchands du monde entier s'arrachent ses œuvres. L'art de Costa se caractérise par ses couleurs vives et son style naïf qui le rendent immédiatement reconnaissable. Ce style s'appelle le colorisme provençal. Il s'agit d'un mouvement artistique régional apparu dans le sud de la France au début du XXe siècle. Il se caractérise également par des couleurs vives et audacieuses, ainsi que par de forts contrastes entre l'ombre et la lumière. Le mouvement s'est inspiré de la beauté naturelle de la région, de ses paysages, de ses habitants et de ses traditions. Les cadres anciens ont été choisis par l'artiste pour les œuvres qu'ils encadrent. Même si certains semblent avoir besoin d'être restaurés, ils font partie intégrante de l'œuvre elle-même et nous les avons conservés pour certaines de ses œuvres, dont celle-ci. Cette peinture porte au dos le cachet de l'atelier de l'artiste, comme c'est le cas pour presque toutes ses œuvres. Dimensions avec cadre : H 47 L 43 Dimensions sans cadre : H 34 L 30
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