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Superb sculpture of a laying doe from the Chinese Han Dynasty (206BC-220AD). Remainders of polychromic paint, namely red, symbol of good fortune and joy as well as the season of summer, and green, symbol of vigor and vitality and the season of spring. Mounted on base.
A similar sculpture in bronze is kept at the Met Museum with the following " A low bed, small table, and screen were often the only furnishings in a Han-dynasty room. The floors were generally covered with mats kept in place with weights in the shape of single animals, fighting beasts, or entertainers."
Condition seen in pictures.
Dimensions in cm ( H x L x l ) :
- Sculpture : 35 x 40 x 10
- with base : 45.5 x 44 x 15
The Han Dynasty ruled China from 206 B.C. to 220 A.D. and was the second imperial dynasty of China. It is known for its promotion of Confucianism as the state religion and opening the Silk Road trade route to Europe, permanently altering the course of Chinese history. Han Dynasty art and inventions like paper still influence the world today.
from the Han Dynasty to the present, deer can be found in many materials and media—rock crystal, nephrite, ink on paper, porcelain, cloisonné enamel, jade, bamboo root, textile, bronze, etc.—alone or in groups, among trees and rocks and in various positions. They appear on everyday objects, from boxes to incense burners, incense holders, lamps, mirror holders and the droppers scholars used when they wrote. There is nothing surprising in all this. A symbol of longevity and grace in Chinese mythology, the word deer is pronounced lu, a homonym for emoluments—favors granted to officials. They therefore represent wealth, nobility and success in imperial examinations (civil service exams for selecting candidates for the state bureaucracy in Imperial China).
Deer were the faithful companions of Shu Lao, the god of longevity, and the goddess Magu. They were reputed to live long and to be the only creature able to find the mushroom of immortality, linghzhi. Although its spots are different, deer are sometimes confused or associated with stags, a Manchu hunting trophy whose antlers served to make prestigious furniture. (La Gazette Drouot, Claire Papon)
For the colours found on this piece, in Chinese culture, red symbolizes good fortune and joy. Green, symbolizes the spring when everything is brimming over with vigor and vitality.
The Han Dynasty (206 B.C. to 220 A.D.) continued the Qin Dynasty’s use of dark clothing, but incorporated red. During the earlier years, or Western Han Dynasty, ordinary people wore red while court dress was black. Shoes were red in color. The clothing worn for sacrificial rites was black edged with red. In the later Eastern Han Dynasty, red symbolized the dynasty’s “fire virtue” and became predominant. Court dress was red. Sacrificial rites called for a red-edged white layer under robes with red socks and shoes. However, the official dress for season-welcoming ceremonies was dictated by the Five Element Theory: gray-green for spring, red for summer, yellow for autumn and black for winter.
Superbe sculpture d'une biche couchée de la dynastie chinoise des Han (206 av. J.-C. - 220 apr. J.-C.). Restes de peinture polychrome, à savoir le rouge, symbole de la chance et de la joie ainsi que de la saison de l'été, et le vert, symbole de la vigueur et de la vitalité ainsi que de la saison du printemps. Monté sur socle.
Une sculpture similaire en bronze est conservée au Met Museum avec le texte suivant : " Un lit bas, une petite table et un paravent étaient souvent les seuls meubles d'une chambre de la dynastie Han. Les sols étaient généralement recouverts de nattes maintenues en place par des poids en forme d'animaux simples, de bêtes de combat ou d'amuseurs."
État vu sur les photos.
Dimensions en cm ( H x L x l ) :
- Sculpture : 35 x 40 x 10
- avec socle : 45.5 x 44 x 15
La dynastie Han a régné sur la Chine de 206 avant J.-C. à 220 après J.-C. et a été la deuxième dynastie impériale de Chine. Elle est connue pour avoir promu le confucianisme comme religion d'État et ouvert la route de la soie vers l'Europe, modifiant ainsi de façon permanente le cours de l'histoire chinoise. L'art et les inventions de la dynastie Han, comme le papier, influencent encore le monde aujourd'hui.
de la dynastie Han à nos jours, on trouve des cerfs dans de nombreux matériaux et supports - cristal de roche, néphrite, encre sur papier, porcelaine, émail cloisonné, jade, racine de bambou, textile, bronze, etc. Ils apparaissent sur des objets de la vie quotidienne, qu'il s'agisse de boîtes, de brûle-parfums, de porte-encens, de lampes, de porte-miroirs ou de compte-gouttes que les lettrés utilisaient pour écrire. Rien d'étonnant à cela. Symbole de longévité et de grâce dans la mythologie chinoise, le mot cerf se prononce lu, homonyme d'émoluments - les faveurs accordées aux fonctionnaires. Ils représentent donc la richesse, la noblesse et la réussite aux examens impériaux (examens de la fonction publique destinés à sélectionner les candidats à la bureaucratie d'État dans la Chine impériale).
Les cerfs étaient les fidèles compagnons de Shu Lao, le dieu de la longévité, et de la déesse Magu. Ils étaient réputés vivre longtemps et être la seule créature capable de trouver le champignon de l'immortalité, le linghzhi. Bien que ses taches soient différentes, le cerf est parfois confondu ou associé au cerf, trophée de chasse mandchou dont les bois servaient à fabriquer des meubles prestigieux. (La Gazette Drouot, Claire Papon)
Pour les couleurs présentes sur cette pièce, dans la culture chinoise, le rouge symbolise la chance et la joie. Le vert, quant à lui, symbolise le printemps où tout déborde de vigueur et de vitalité.
La dynastie Han (206 av. J.-C. à 220 apr. J.-C.) a poursuivi l'utilisation des vêtements sombres de la dynastie Qin, tout en y incorporant le rouge. Pendant les premières années de la dynastie Han occidentale, les gens ordinaires portaient du rouge, tandis que les vêtements de cour étaient noirs. Les chaussures étaient de couleur rouge. Les vêtements portés lors des rites sacrificiels étaient noirs et bordés de rouge. À la fin de la dynastie des Han de l'Est, le rouge symbolise la "vertu de feu" de la dynastie et devient prédominant. Les vêtements de cour étaient rouges. Les rites sacrificiels prévoyaient une couche blanche bordée de rouge sous la robe, avec des chaussettes et des chaussures rouges. Cependant, la tenue officielle pour les cérémonies d'accueil des saisons était dictée par la théorie des cinq éléments : gris-vert pour le printemps, rouge pour l'été, jaune pour l'automne et noir pour l'hiver.
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