St. George And The Dragon early 1700s oil painting on oak panel, executed early 18th century, Italian school, northern area. The early painting depicts the saint dismounting from his horse after taming the monstrous dragon, who succumbs and lies subdued, on the ground in the lower right part of the composition, his jaws wide open.
The legend told by Jacopo da Varagine has it that the dragon harassed the Libyan city of Selem and that its inhabitants to keep it tame offered constant sacrifices to it. When it was the King's daughter's turn St. George appeared on horseback and neutralized him, then invited the princess to tie him up and lead him to the city.
In this ancient work the central figure is that of St. George. He is portrayed in a standing position, dismounting from his horse with his feathered helmet, the 'broad purple cloak thrown over his shoulder and his arm raised as he addresses the princess, kneeling before him, hands clasped, absorbed in prayer. The winged dragon succumbs defeated and submissive at the feet of the saint.
It comes from a private collection in Milan. In good state of preservation, the painting has old pictorial restorations compatible with the date, within a beautiful gilt wood frame.
with the frame it measures 53.7 x 41.7 cm. The panel alone measures Height: 43 x Width: 31
Saint-Georges et le dragon, peinture à l'huile sur panneau de chêne du début des années 1700, exécutée au début du XVIIIe siècle, école italienne, région septentrionale. Cette peinture ancienne représente le saint descendant de son cheval après avoir dompté le monstrueux dragon, qui succombe et gît sur le sol dans la partie inférieure droite de la composition, les mâchoires grandes ouvertes.
La légende racontée par Jacopo da Varagine raconte que le dragon harcelait la ville libyenne de Selem et que ses habitants, pour l'apprivoiser, lui offraient des sacrifices constants. Lorsque vint le tour de la fille du roi, saint Georges apparut à cheval et le neutralisa, puis invita la princesse à l'attacher et à le conduire à la ville.
Dans cette œuvre ancienne, la figure centrale est celle de Saint-Georges. Il est représenté debout, descendant de cheval avec son casque à plumes, le "large manteau pourpre jeté sur l'épaule et le bras levé alors qu'il s'adresse à la princesse, agenouillée devant lui, les mains jointes, absorbée dans la prière. Le dragon ailé succombe, vaincu et soumis, aux pieds du saint.
L'œuvre provient d'une collection privée de Milan. En bon état de conservation, le tableau présente d'anciennes restaurations picturales compatibles avec la date, dans un beau cadre en bois doré.
avec le cadre, il mesure 53,7 x 41,7 cm. Le panneau seul mesure 43 cm de hauteur et 31 cm de largeur
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