Subía las Escaleras Como si Las Bajara is an original Contemporary Artwork realized by Salvador Dalì (1904-1989) in 1977. Original Drypoint Etching with stencil. Sheet 56 of the "Los Caprichos de Goya" series. Edition 22 of 200 prints on Rives paper, plus 25 Artist's proofs. Ref. Michler-Lopsinger, no. 903 Very good Conditions. Salvador Dalì. The Surrealists’ examination of the human psyche and dreams reached new apices in the works of Spanish-born Salvador Dalí (1904-1989). In his paintings, sculptures, jewellery, and designs for furniture and movies, Dalí explored a deeply erotic dimension, studying the writings of Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) and Sigmund Freud, and conceiving what he called the “paranoiac-critical method” to abet his creative process. As he expressed it, in his painting he aimed “to materialise the images of concrete irrationality with the most imperialistic fury of precision […] in order that the world of imagination and of concrete irrationality may be as objectively evident […] as that of the exterior world of phenomenal reality”. He strove to make the world of his paintings persuasively real – in his words, to make the irrational concrete.
Subía las Escaleras Como si Las Bajara est une œuvre d'art contemporain originale réalisée par Salvador Dalì (1904-1989) en 1977. Gravure originale à la pointe sèche avec pochoir. Feuille 56 de la série "Los Caprichos de Goya". Edition 22 de 200 tirages sur papier Rives, plus 25 épreuves d'artiste. Réf. Michler-Lopsinger, n° 903 Très bonnes conditions. Salvador Dalì. L'examen par les surréalistes de la psyché humaine et des rêves a atteint de nouveaux sommets dans les œuvres de l'Espagnol Salvador Dalí (1904-1989). Dans ses peintures, ses sculptures, ses bijoux, ses créations de meubles et de films, Dalí explore une dimension profondément érotique, étudie les écrits de Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) et de Sigmund Freud, et conçoit ce qu'il appelle la "méthode paranoïaque-critique" pour faciliter son processus créatif. Comme il l'exprimait, dans sa peinture, il visait "à matérialiser les images de l'irrationalité concrète avec la fureur impériale la plus précise [...] afin que le monde de l'imagination et de l'irrationalité concrète soit aussi objectivement évident [...] que celui du monde extérieur de la réalité phénoménale". Il s'est efforcé de rendre le monde de ses tableaux réel de manière persuasive - en d'autres termes, de rendre l'irrationnel concret.
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