Artist: Bernadette Jiyong Frank Medium: Oil Paint, Resin Size: 76 x 61 cm __________________________________________________ At the heart of each of Frank’s paintings is the Japanese concept of Ma, which is the space or pause between events, moments, forms, and thoughts. It can be felt, for example, at the bottom of a bow or in the silences that are common in Japanese conversation. These ostensibly empty intervals are in fact full—of energy, meaning, or agreement. Ma is also central to many Japanese art forms, including ikebana (flower arranging) and Noh theater. It likewise serves as the basis for Frank’s paintings, which are built up from hundreds of layers of paint. But rather than the layers themselves, it is the space in between the layers, Frank notes, that gives the works their depth and allows them to be experienced both visually and viscerally. The final paintings produce a sense of transcendence, asking us to consider how the edges of our lives—those areas adjacent to wherever we are, physically or emotionally—might be charged with an energy, potentiality, or resonance. Frank’s Spaces in Between series features precise forms that fan open and close, like the scattered beams of searchlights as they whirl and rake through the sky. These beams are often concentrated in the center of the compositions, where they intersect to create hourglass-like shapes. Other times, their arrangement is more diffuse, crisscrossing in elegant patterns of syncopation that result in crystalline structures. Her series Refraction uses light in a similar way, though to different ends. Frank explores refractivity in these works, using her own language to capture the optical play of light rays deflecting and transforming as they interact with their environment. The remarkable depth conjured by paintings from both series is a product of their inherent Ma, which Frank achieves through her rigorous and time-consuming process. Each layer represents a single day, as Frank has to allow the medium to dry between applications. By emphasizing deep, ponderous blues, greens, and purples, her color palette aids the contemplative, almost mysterious mood unleashed by what can be viewed as renderings of time.
Artiste : Bernadette Jiyong Frank Médium : Peinture à l'huile, résine Taille : 76 x 61 cm __________________________________________________ Au cœur de chacune des peintures de Frank se trouve le concept japonais de Ma, qui est l'espace ou la pause entre les événements, les moments, les formes et les pensées. On peut le ressentir, par exemple, au bas d'un arc ou dans les silences qui sont courants dans les conversations japonaises. Ces intervalles apparemment vides sont en fait pleins d'énergie, de sens ou d'accord. Le ma est également au cœur de nombreuses formes d'art japonais, notamment l'ikebana (l'arrangement floral) et le théâtre nô. Il sert également de base aux peintures de Frank, qui sont constituées de centaines de couches de peinture. Mais plus que les couches elles-mêmes, c'est l'espace entre les couches, note Frank, qui donne aux œuvres leur profondeur et leur permet d'être vécues à la fois visuellement et viscéralement. Les peintures finales produisent un sentiment de transcendance, nous invitant à considérer comment les bords de nos vies - ces zones adjacentes à l'endroit où nous nous trouvons, physiquement ou émotionnellement - peuvent être chargés d'une énergie, d'une potentialité ou d'une résonance. La série Spaces in Between de Frank présente des formes précises qui s'ouvrent et se ferment en éventail, comme les faisceaux épars des projecteurs qui tourbillonnent et ratissent le ciel. Ces faisceaux sont souvent concentrés au centre des compositions, où ils se croisent pour créer des formes semblables à des sabliers. D'autres fois, leur disposition est plus diffuse, s'entrecroisant dans d'élégants motifs de syncopes qui aboutissent à des structures cristallines. Sa série Refraction utilise la lumière de la même manière, mais à des fins différentes. Frank explore la réfraction dans ces œuvres, utilisant son propre langage pour capturer le jeu optique des rayons lumineux qui dévient et se transforment au fur et à mesure qu'ils interagissent avec leur environnement. La profondeur remarquable évoquée par les peintures des deux séries est le produit de leur Ma inhérent, que Frank obtient grâce à son processus rigoureux et chronophage. Chaque couche représente une journée, car Frank doit laisser sécher le médium entre chaque application. En mettant l'accent sur des bleus, des verts et des violets profonds et pesants, sa palette de couleurs contribue à l'ambiance contemplative et presque mystérieuse qui se dégage de ce que l'on peut considérer comme des rendus du temps.
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