Here the silhouette is strong. It is presented through the outline and shape of the piece. The sofa embodies minimalist design principles, characterized by a clear shape and simplified form with subtle detailing. It is reduced to the minimum. Compared to most minimalist design of the last 30 years, which is just a superficial attitude, here we can see that it is seeking something essential in an unspoiled way. All massive wood parts are authentic. They are done in Indian teak. Rich in texture, the wood is vivid and comes in whiskey colour. The surface is treated with shellac and there are several layers of original shellac. It provides smooth irregular gloss different from that of the sterile lacquerware nowadays. Charming irregularities show that each piece is unique. Chandigarh items are famous for A-shaped legs, also known as compass legs. On the inner side, the edges are sharper, while the outer edges are rounded. The shape of the legs illustrates the weight they carry. Here it is obvious that Pierre Jeanneret, together with Jean Prouvé and Le Corbusier, had a structural, not decorative, expression. The upholstery is redone in a traditional way. As foam was used for the original seat, we upholstered it accordingly. Unlike the initial upholstery of Chandigarh items in skai, this has been redone in high-end cow hides in blue colour. I think the piece blends well with many interior styles. It can support pure, modern aesthetics by giving them a stronger character due to its geometry. As a sofa, it is an uncompromising piece wherever placed. P! Galerie’s selection is mainly focused on rare French mid-century modern design artefacts by Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier, and Charlotte Perriand. Artefacts from our carefully curated collection are handpicked, and all traces and important indicators of authenticity are evaluated professionally. We try to preserve as much of patina as possible during the process of restoration, as it defines these historic pieces. Each object comes with a certificate of authenticity, offering you the opportunity to own a valuable artefact originating from a UNESCO-designated World Heritage Site. Not only do we cooperate with museums and offer auction houses our services and expert opinion, we also look forward to welcoming you as a private collector and connoisseur. Literature: Eric Touchaleaume and Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: The Indian Adventure, Design-Art-Architecture' (Paris: Gourcuff Gradenigo, 2011), 565-6. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: Chandigarh, India' (Paris: Galerie Patrick Seguin, 2014), 146, 283.
Ici, la silhouette est forte. Elle est présentée à travers le contour et la forme de la pièce. Le canapé incarne les principes du design minimaliste, caractérisé par une forme claire et simplifiée avec des détails subtils. Il est réduit au minimum. Comparé à la plupart des designs minimalistes des 30 dernières années, qui ne sont qu'une attitude superficielle, on peut voir ici qu'ils recherchent quelque chose d'essentiel de manière intacte. Toutes les parties en bois massif sont authentiques. Elles sont réalisées en teck indien. Riche en texture, le bois est vif et se décline en couleur whisky. La surface est traitée à la gomme-laque et il y a plusieurs couches de gomme-laque originale. Elle donne un brillant lisse et irrégulier, différent de celui des objets laqués stériles d'aujourd'hui. Les charmantes irrégularités montrent que chaque pièce est unique. Les objets de Chandigarh sont célèbres pour leurs pieds en forme de A, également connus sous le nom de pieds de compas. À l'intérieur, les bords sont plus aigus, tandis que les bords extérieurs sont arrondis. La forme des pieds illustre le poids qu'ils supportent. Ici, il est évident que Pierre Jeanneret, tout comme Jean Prouvé et Le Corbusier, avait une expression structurelle et non décorative. Le rembourrage a été refait de manière traditionnelle. Comme l'assise d'origine était en mousse, nous l'avons rembourrée en conséquence. Contrairement au revêtement initial des objets de Chandigarh en skaï, celui-ci a été refait en peau de vache haut de gamme de couleur bleue. Je pense que cette pièce se marie bien avec de nombreux styles d'intérieur. Il peut soutenir une esthétique pure et moderne en lui donnant un caractère plus fort grâce à sa géométrie. En tant que canapé, c'est une pièce sans compromis, quel que soit l'endroit où elle est placée. P ! Galerie se concentre principalement sur des objets rares du design moderne français du milieu du siècle dernier de Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier et Charlotte Perriand. Les objets de notre collection sont triés sur le volet et toutes les traces et indicateurs importants d'authenticité sont évalués par des professionnels. Nous essayons de préserver autant que possible la patine au cours du processus de restauration, car c'est elle qui définit ces pièces historiques. Chaque objet est accompagné d'un certificat d'authenticité, ce qui vous offre la possibilité de posséder un objet de valeur provenant d'un site classé au patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous collaborons non seulement avec des musées et offrons aux maisons de vente aux enchères nos services et notre expertise, mais nous nous réjouissons également de vous accueillir en tant que collectionneur privé et connaisseur. Littérature : Eric Touchaleaume et Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : L'aventure indienne, Design-Art-Architecture' (Paris : Gourcuff Gradenigo, 2011), 565-6. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : Chandigarh, India' (Paris : Galerie Patrick Seguin, 2014), 146, 283.
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