This item is raw and sturdy. Its rugged textures and bold lines define that radical character. Its presence is uncompromising and captivating. Here the silhouette is strong. It is presented through the outline and shape of the piece. The shape is defined by geometrical quality, which is expressed in a minimalist manner. All massive wood parts are authentic. They are done in Indian teak. Rich in texture, the wood is vivid and comes in cognac colour. The surface is treated with shellac and there are several layers of original shellac. It provides smooth irregular gloss different from that of the sterile lacquerware nowadays. Charming irregularities show that each piece is unique. The legs, together with the seat and the backrest create a strong frame. The backrest is carved with vertical rectangular openings. The upholstery is redone in a traditional way. As foam was used for the original seat, we upholstered it accordingly. Unlike the initial upholstery of Chandigarh items in skai, this has been redone in high-end cow hides. I think the piece blends well with many interior styles. It can support pure, modern aesthetics by giving them a warmer character with its natural materials and warm colours. As a chair with a specific expression, it becomes a collector’s addition to each space. P! Galerie’s selection is mainly focused on rare French mid-century modern design artefacts by Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier, and Charlotte Perriand. Artefacts from our carefully curated collection are handpicked, and all traces and important indicators of authenticity are evaluated professionally. We try to preserve as much of patina as possible during the process of restoration, as it defines these historic pieces. Each object comes with a certificate of authenticity, offering you the opportunity to own a valuable artefact originating from a UNESCO-designated World Heritage Site. Not only do we cooperate with museums and offer auction houses our services and expert opinion, we also look forward to welcoming you as a private collector and connoisseur. Literature: Eric Touchaleaume and Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: The Indian Adventure, Design-Art-Architecture' (Paris: Gourcuff Gradenigo, 2011), 322, 559. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: Chandigarh, India' (Paris: Galerie Patrick Seguin, 2014), 152, 206-7, 271, 285.
Cet article est brut et robuste. Ses textures rugueuses et ses lignes audacieuses définissent son caractère radical. Sa présence est sans compromis et captivante. Ici, la silhouette est forte. Elle est présentée à travers le contour et la forme de la pièce. La forme est définie par une qualité géométrique, exprimée de manière minimaliste. Toutes les parties en bois massif sont authentiques. Elles sont réalisées en teck indien. Riche en texture, le bois est vif et de couleur cognac. La surface est traitée à la gomme-laque et il y a plusieurs couches de gomme-laque originale. Elle donne un brillant lisse et irrégulier, différent de celui des objets laqués stériles d'aujourd'hui. Les charmantes irrégularités montrent que chaque pièce est unique. Les pieds, l'assise et le dossier forment un cadre solide. Le dossier est sculpté d'ouvertures rectangulaires verticales. Le rembourrage a été refait de manière traditionnelle. L'assise d'origine étant en mousse, nous l'avons rembourrée en conséquence. Contrairement au rembourrage initial des objets de Chandigarh en skaï, celui-ci a été refait en peau de vache haut de gamme. Je pense que cette pièce se marie bien avec de nombreux styles d'intérieur. Elle peut soutenir une esthétique pure et moderne en lui donnant un caractère plus chaleureux grâce à ses matériaux naturels et à ses couleurs chaudes. En tant que chaise à l'expression spécifique, elle devient une pièce de collection pour chaque espace. P ! Galerie se concentre principalement sur des objets rares du design moderne français du milieu du siècle dernier de Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier et Charlotte Perriand. Les objets de notre collection sont triés sur le volet et toutes les traces et indicateurs importants d'authenticité sont évalués par des professionnels. Nous essayons de préserver autant que possible la patine au cours du processus de restauration, car c'est elle qui définit ces pièces historiques. Chaque objet est accompagné d'un certificat d'authenticité, ce qui vous offre la possibilité de posséder un objet de valeur provenant d'un site classé au patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous collaborons non seulement avec des musées et offrons aux maisons de vente aux enchères nos services et notre expertise, mais nous nous réjouissons également de vous accueillir en tant que collectionneur privé et connaisseur. Littérature : Eric Touchaleaume et Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : L'aventure indienne, Design-Art-Architecture' (Paris : Gourcuff Gradenigo, 2011), 322, 559. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : Chandigarh, India' (Paris : Galerie Patrick Seguin, 2014), 152, 206-7, 271, 285.
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