Set of four ‘Champagne’ chairs in very good condition. These chairs were designed by Estelle & Erwin Laverne in 1957 They were produced the French company Formes Nouvelles The 'Champagne Chair’ was part of the ‚invisibles‘ group, a collection of organically formed acrylic seatings. The look-through effect of this innovative material helped them to develop furniture that didn’t obstruct the space of a modern interior. The design of these chairs was well ahead of their time. with its transparent acrylic glass seat shell and Aluminium base the Champagner chair offers a highly esthetic elegance and comfort. The chairs have a revolving swivel base that automatically returns to its center position. On the underside of the base the chairs are marked ‘Champagne Chair Laverne Formes Nouvelles" The cushions are upholstered with a beautiful natural colored suede. The chairs are fully restored: - Bases professionally polished - acrylic shells professionally polished - Seat cushions professionally reupholstered with a beautiful natural suede Erwine and Estelle Laverne were a husband-and-wife design team known for their innovative furniture designs in the mid-20th century. They worked together from the 1940s to the 1960s, and their work is characterized by its clean lines, sculptural forms, and use of new materials. Erwine Laverne was born in 1909 in Austria and trained as an architect in Europe. Estelle Laverne was born in 1917 in New York City and studied at the Art Students League. The couple met in New York in the 1930s and began working together in the 1940s. The Lavernes' furniture designs were often made from materials such as fiberglass, aluminum, and acrylic glass, which were relatively new and unusual at the time. Their designs were functional and practical, but also had a sculptural quality that made them stand out. The Lavernes' work was recognized with numerous awards, including the Museum of Modern Art's Good Design Award in 1950 and 1951. Their designs continue to be celebrated for their innovative use of materials and sculptural forms, and their work is represented in many museum collections around the world.
Ensemble de quatre chaises "Champagne" en très bon état. Ces chaises ont été conçues par Estelle & Erwin Laverne en 1957. Elles ont été produites par la société française Formes Nouvelles. La chaise 'Champagne' faisait partie du groupe 'invisibles', une collection de sièges en acrylique aux formes organiques. L'effet de transparence de ce matériau innovant a permis de développer un mobilier qui n'obstrue pas l'espace d'un intérieur moderne. Le design de ces chaises était bien en avance sur leur temps. Avec sa coque d'assise en verre acrylique transparent et son piètement en aluminium, la chaise Champagner offre une élégance et un confort très esthétiques. Les chaises sont dotées d'un piètement pivotant qui revient automatiquement en position centrale. Sur le dessous de la base, les chaises sont marquées "Champagne Chair Laverne Formes Nouvelles". Les coussins sont recouverts d'un magnifique daim de couleur naturelle. Les chaises sont entièrement restaurées : - les bases sont professionnellement polies - les coques en acrylique sont professionnellement polies - les coussins d'assise sont professionnellement recouverts d'un magnifique daim naturel Erwine et Estelle Laverne étaient un couple de designers connus pour leurs designs de meubles innovants au milieu du 20ème siècle. Ils ont travaillé ensemble des années 1940 aux années 1960, et leur travail se caractérise par des lignes épurées, des formes sculpturales et l'utilisation de nouveaux matériaux. Erwine Laverne est né en 1909 en Autriche et a suivi une formation d'architecte en Europe. Estelle Laverne est née en 1917 à New York et a étudié à l'Art Students League. Le couple s'est rencontré à New York dans les années 1930 et a commencé à travailler ensemble dans les années 1940. Les meubles conçus par les Laverne étaient souvent fabriqués à partir de matériaux tels que la fibre de verre, l'aluminium et le verre acrylique, qui étaient relativement nouveaux et inhabituels à l'époque. Leurs créations étaient fonctionnelles et pratiques, mais possédaient également une qualité sculpturale qui les rendait remarquables. Le travail des Laverne a été récompensé par de nombreux prix, dont le Good Design Award du Museum of Modern Art en 1950 et 1951. Leurs créations continuent d'être célébrées pour leur utilisation innovante des matériaux et des formes sculpturales, et leurs œuvres sont représentées dans de nombreuses collections de musées à travers le monde.
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