Here the silhouette is strong. It is presented through the outline and shape of the pieces. The objects exude an aura. It’s not about the shape or about the material; their auratic quality comes out of their depth, giving a strong presence with an almost ritualist intensity. Their powerful presence exudes a regal energy akin to that of a throne, conveying a sense of strength and firmness. All massive wood parts are authentic. They are done in Indian teak. Rich in texture, the wood is vivid and comes in cognac colour. The surface is treated with shellac and there are several layers of original shellac. It provides smooth irregular gloss different from that of the sterile lacquerware nowadays. Charming irregularities show that each piece is unique. The upholstery is redone in a traditional way. As foam was used for the original seats, we upholstered them accordingly. Unlike the initial upholstery of Chandigarh items in skai, these have been redone in high-end black vintage leather. I think the pieces blend well with many interior styles. They can support pure, modern aesthetics by giving them strong, serious, touch. As chairs, they are usable for dining and working, supporting the back nicely. The upholstered parts offer comfort in a joyful manner, while firmly framing the occupant within. P! Galerie’s selection is mainly focused on rare French mid-century modern design artefacts by Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier, and Charlotte Perriand. Artefacts from our carefully curated collection are handpicked, and all traces and important indicators of authenticity are evaluated professionally. We try to preserve as much of patina as possible during the process of restoration, as it defines these historic pieces. Each object comes with a certificate of authenticity, offering you the opportunity to own a valuable artefact originating from a UNESCO-designated World Heritage Site. Not only do we cooperate with museums and offer auction houses our services and expert opinion, we also look forward to welcoming you as a private collector and connoisseur. Literature: Eric Touchaleaume and Gerald Moreau, 'Le Corbusier Pierre Jeanneret: The Indian Adventure, Design-Art-Architecture' (Paris: Gourcuff Gradenigo, 2011), 567-8. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: Chandigarh, India' (Paris: Galerie Patrick Seguin, 2014), 282.
Ici, la silhouette est forte. Elle est présentée à travers le contour et la forme des pièces. Les objets dégagent une aura. Ce n'est pas une question de forme ou de matériau ; leur qualité auratique vient de leur profondeur, donnant une forte présence avec une intensité presque rituelle. Leur présence puissante dégage une énergie royale qui s'apparente à celle d'un trône, transmettant un sentiment de force et de fermeté. Toutes les parties en bois massif sont authentiques. Elles sont réalisées en teck indien. Riche en texture, le bois est vif et de couleur cognac. La surface est traitée à la gomme-laque et il y a plusieurs couches de gomme-laque originale. Elle donne un brillant lisse et irrégulier, différent de celui des objets laqués stériles d'aujourd'hui. Les charmantes irrégularités montrent que chaque pièce est unique. Le rembourrage a été refait de manière traditionnelle. Comme les sièges d'origine étaient en mousse, nous les avons rembourrés en conséquence. Contrairement au revêtement initial des objets de Chandigarh en skaï, ceux-ci ont été refaits en cuir vintage noir haut de gamme. Je pense que ces pièces se marient bien avec de nombreux styles d'intérieur. Elles peuvent soutenir une esthétique pure et moderne en lui donnant une touche forte et sérieuse. En tant que chaises, elles sont utilisables pour les repas et le travail, car elles soutiennent bien le dos. Les parties rembourrées offrent un confort joyeux, tout en encadrant fermement l'occupant. P ! Galerie se concentre principalement sur des objets rares du design moderne français du milieu du siècle dernier de Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier et Charlotte Perriand. Les objets de notre collection sont triés sur le volet et toutes les traces et indicateurs importants d'authenticité sont évalués par des professionnels. Nous essayons de préserver autant que possible la patine au cours du processus de restauration, car c'est elle qui définit ces pièces historiques. Chaque objet est accompagné d'un certificat d'authenticité, ce qui vous offre la possibilité de posséder un objet de valeur provenant d'un site classé au patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous collaborons non seulement avec des musées et offrons aux maisons de vente aux enchères nos services et notre expertise, mais nous nous réjouissons également de vous accueillir en tant que collectionneur privé et connaisseur. Littérature : Eric Touchaleaume et Gerald Moreau, 'Le Corbusier Pierre Jeanneret : L'aventure indienne, Design-Art-Architecture' (Paris : Gourcuff Gradenigo, 2011), 567-8. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : Chandigarh, India' (Paris : Galerie Patrick Seguin, 2014), 282.
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