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A massive pottery pair of horses standing on all fours and striding with its right hoof forward. Extended snout ends in parted lips showing teeth beneath in a braying attitude. Low relief bridle on face and well defined eyes. Raised mane down back of the neck A fantastic example of the Wei dynasty horses. Large, exquisite walking Ferghana horses with great attention paid to anatomical detail were the choice of the wealthy. The horse was second only in importance to the dragon. It was supposed to possess magical powers which the early Chinese were eager to explore. It would be the horse that would carry the deceased to the next life and it would be the amount of horses that an individual owned that would guarantee his ongoing status in the hereafter. Thermoluminescence certificate from Madrid Labs included. In southern China, people turned to Daoism, and mingqi, as well as above-ground sculptures, became ever more infused with animal iconography and energized with dynamic lines. The north of China was eventually united by nomadic Tuoba invaders who founded the Northern Wei dynasty (386-534) and established a measure of stability. Their rule fostered both preservation, seen in Han tomb styles and funerary practices, as well as innovation, seen in new types of mingqi such as human-faced guardian animals called zhenmushou, human guardians, and increasing numbers of pack animals and military figures. The Northern Wei or the Northern Wei Empire (/we?/), also known as the Tuoba Wei (???), Later Wei (??), or Yuan Wei (??), was a dynasty founded by the Tuoba (Tabgach) clan of the Xianbei, which ruled northern China from 386-534 AD (de jure until 535), during the period of the Southern and Northern Dynasties. Described as "part of an era of political turbulence and intense social and cultural change", the Northern Wei Dynasty is particularly noted for unifying northern China in 439: this was also a period of introduced foreign ideas, such as Buddhism, which became firmly established. During the Taihe period (477-499) of Emperor Xiaowen, court advisers instituted sweeping reforms and introduced changes that eventually led to the dynasty moving its capital from Datong to Luoyang, in 494. The Tuoba renamed themselves the Han people surname Yuan (?) as a part of systematic Sinicization. Towards the end of the dynasty there was significant internal dissension resulting in a split into Eastern Wei and Western Wei. Many antiques and art works, both Taoist art and Buddhist art, from this period have survived. It was the time of the construction of the Yungang Grottoes near Datong during the mid-late 5th century, and towards the latter part of the dynasty, the Longmen Caves outside the later capital city of Luoyang, in which more than 30,000 Buddhist images from the time of this dynasty have been found.
Paire de chevaux en poterie massive, debout à quatre pattes et marchant à grands pas, le sabot droit en avant. Le museau allongé se termine par des lèvres séparées laissant apparaître les dents en dessous dans une attitude de braiment. La bride en bas-relief sur le visage et les yeux bien définis. Un exemple fantastique des chevaux de la dynastie Wei. Les chevaux de Ferghana, de grande taille, aux allures exquises et aux détails anatomiques soignés, étaient le choix des riches. Le cheval n'était surpassé en importance que par le dragon. Il était censé posséder des pouvoirs magiques que les premiers Chinois étaient impatients d'explorer. C'est le cheval qui transportait le défunt dans l'autre vie et c'est le nombre de chevaux qu'un individu possédait qui garantissait son statut dans l'au-delà. Certificat de thermoluminescence de Madrid Labs inclus. Dans le sud de la Chine, les gens se sont tournés vers le taoïsme et les mingqi, ainsi que les sculptures en surface, ont été de plus en plus imprégnés d'iconographie animale et dynamisés par des lignes dynamiques. Le nord de la Chine a finalement été unifié par les envahisseurs nomades Tuoba qui ont fondé la dynastie des Wei du Nord (386-534) et établi une certaine stabilité. Leur règne a favorisé à la fois la préservation, comme en témoignent les styles des tombes Han et les pratiques funéraires, et l'innovation, comme en témoignent les nouveaux types de mingqi, tels que les animaux gardiens à visage humain appelés zhenmushou, les gardiens humains, et le nombre croissant d'animaux de bât et de figures militaires. Le Wei du Nord ou l'Empire du Wei du Nord (/we?/), également connu sous le nom de Tuoba Wei ( ???), Later Wei ( ??), ou Yuan Wei ( ??), est une dynastie fondée par le clan Tuoba (Tabgach) des Xianbei, qui a régné sur le nord de la Chine de 386 à 534 après J.-C. (de jure jusqu'en 535), pendant la période des dynasties du Sud et du Nord. Décrite comme "faisant partie d'une ère de turbulences politiques et d'intenses changements sociaux et culturels", la dynastie des Wei du Nord est notamment connue pour avoir unifié le nord de la Chine en 439 : c'est aussi une période d'introduction d'idées étrangères, comme le bouddhisme, qui se sont solidement implantées. Pendant la période Taihe (477-499) de l'empereur Xiaowen, les conseillers de la cour instituent de vastes réformes et introduisent des changements qui conduisent finalement la dynastie à déplacer sa capitale de Datong à Luoyang, en 494. Dans le cadre d'une sinisation systématique, les Tuoba se rebaptisent eux-mêmes du nom de famille Yuan ( ?) du peuple Han. Vers la fin de la dynastie, il y eut d'importantes dissensions internes qui aboutirent à une scission entre les Wei orientaux et les Wei occidentaux. De nombreuses antiquités et œuvres d'art, tant taoïstes que bouddhistes, datant de cette période ont survécu. C'est l'époque de la construction des grottes de Yungang, près de Datong, au milieu et à la fin du Ve siècle, et, vers la fin de la dynastie, des grottes de Longmen, situées à l'extérieur de la capitale de Luoyang, dans lesquelles plus de 30 000 images bouddhistes datant de cette dynastie ont été retrouvées.
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