After Andy Warhol 1962.
Pop Art.
Colour screen printing based on the original.
Stamped by Sunday B. Morning on verso, with enclosed original certificate from Sunday B. Morning.
Ready to hang with a black aluminium frame in 0.5 cm width and acrylic glass.
Based on a press photograph of Marilyn Monroe by Gene Korman for the 1953 film Niagara.
Original in the collection of the Tate Gallery of Modern Art in London.
Warhol's Marilyn is considered his most famous icon, as she represents the personification of American popular culture of her time like no other.
In his depictions of celebrities, Warhol shows the relationships between consumer society, fashion, fame, sensationalism and death.
In this society, the individual is seen more as a product or projection surface than as a human being.
The prominent starlets of the Popolymp are flawless in Warhol's depictions. The idealisation represents Warhol's feeling that these personalities were surrounded by an extraordinary aura and revered almost like sacred figures by their fans.
The Marilyn series was created only two weeks after her suicide. Warhol's portraits also remind us that behind the fame and glamour of these Hollywood careers were real people.
The silkscreen technique was an important part of Warhol's artistic creation, influencing his style and career, as it was the most effective method of producing mass prints in his time.
D'après Andy Warhol 1962.
Pop Art.
Sérigraphie couleur d'après l'original.
Estampillé par Sunday B. Morning au verso, avec certificat original de Sunday B. Morning joint.
Prêt à être accroché avec un cadre en aluminium noir de 0,5 cm de large et un verre acrylique.
D'après une photographie de presse de Marilyn Monroe réalisée par Gene Korman pour le film Niagara en 1953.
L'original se trouve dans la collection de la Tate Gallery of Modern Art à Londres.
La Marilyn de Warhol est considérée comme son icône la plus célèbre, car elle incarne comme aucune autre la culture populaire américaine de son époque.
Dans ses représentations de célébrités, Warhol montre les relations entre la société de consommation, la mode, la célébrité, le sensationnalisme et la mort.
Dans cette société, l'individu est davantage considéré comme un produit ou une surface de projection que comme un être humain.
Les starlettes les plus en vue du Popolymp sont impeccables dans les représentations de Warhol. L'idéalisation représente le sentiment de Warhol que ces personnalités étaient entourées d'une aura extraordinaire et vénérées comme des figures sacrées par leurs fans.
La série Marilyn a été réalisée deux semaines seulement après le suicide de l'artiste. Les portraits de Warhol nous rappellent également que derrière la célébrité et le glamour de ces carrières hollywoodiennes se cachaient de vraies personnes.
La technique de la sérigraphie a joué un rôle important dans la création artistique de Warhol, influençant son style et sa carrière, car c'était la méthode la plus efficace pour produire des tirages de masse à son époque.
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