Oil on canvas. The painting derives from the work of Rubens (1577 -1640) preserved in the Prado Museum in Madrid, reproduced in the counterparty in engraving by Paulus Pontius (1603 -1658), as it also appears in this version. Of the scene the figure of Mary, whose face was inspired by that of Isabel Brandt, the first wife of the Flemish painter, who died in1626 at just 35 years old. The Madonna holds the baby Jesus in his arms, who looks at her tenderly but seriously in the eyes, while a hand is resting on the breast of the mother, from whom she has just received nourishment; Behind, standing, Sant'Anna envelops the shoulders of the daughter and nephew in a tender and protective embrace, smiling pleased: on the left side, a little separate and in the dark, Giuseppe assists thoughtful and worried: the only human figure that is not part of In the light emanated by the face of the child, irradiated on that of Mary and, by reflection, also on that of Sant 'Anna. Compared to the work of the master, the composition of the figures is respected, but several details vary, in particular in the guise of Sant 'Anna, of Mary, in the draper that surrounds the hips of the child., To support the hypothesis that it is The work of follower of the Flemish master. The painting, restored and restored, presents himself in good condition, with only a scratch in the color at the top in the center.
Huile sur toile. Le tableau dérive de l'œuvre de Rubens (1577 -1640) conservée au musée du Prado à Madrid, reproduite en contrepartie dans la gravure de Paulus Pontius (1603 -1658), telle qu'elle apparaît également dans cette version. De la scène, la figure de Marie, dont le visage est inspiré de celui d'Isabel Brandt, la première épouse du peintre flamand, décédée en 1626 à l'âge de 35 ans. La Madone tient dans ses bras l'enfant Jésus, qui la regarde tendrement mais gravement dans les yeux, tandis qu'une main se pose sur le sein de la mère, dont elle vient de recevoir la nourriture ; derrière, debout, Sant'Anna enveloppe les épaules de la fille et du neveu d'une étreinte tendre et protectrice, en souriant de contentement : sur le côté gauche, un peu à l'écart et dans l'obscurité, Giuseppe assiste, pensif et inquiet : la seule figure humaine qui ne fait pas partie de l'œuvre de Sant'Anna. Par rapport à l'œuvre du maître, la composition des figures est respectée, mais plusieurs détails varient, notamment dans l'allure de Sainte-Anne, de Marie, dans le drapé qui entoure les hanches de l'enfant, pour étayer l'hypothèse qu'il s'agit de l'œuvre d'un suiveur du maître flamand. Le tableau, restauré et réhabilité, se présente en bon état, avec seulement une éraflure dans la couleur en haut au centre.
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