La Resussuscité (The Woman Restored to Life) is an original Contemporary Art realized by Salvador Dalì (1904-1989) in 1972. Original Etching. Etching dimensions: mm 175x125. Sheet Dimensions: mm 455 x 315. Hand-signed in pencil on the lower right corner: Dalì. Numbered on the lower left in pencil: 59/125. On Rives Paper. Good conditions: a slight browning caused by the exposure, a defect on the lower part of the sheet and traces of previous gluing on the reverse. Ref. Michler-Lopsinger no. 561. Text by Giovanni Boccaccio, this is one of the original etchings of the portfolio "Decameron". The sheets have full margins. The engravings are signed and the tirage is numbered. Published by Schneider and Verlag. The etchings are signed in pencil. The Surrealists’ examination of the human psyche and dreams reached new apices in the works of Spanish-born Salvador Dalí (1904-1989). In his paintings, sculptures, jewellery, and designs for furniture and movies, Dalí explored a deeply erotic dimension, studying the writings of Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) and Sigmund Freud, and conceiving what he called the “paranoiac-critical method” to abet his creative process. As he expressed it, in his painting he aimed “to materialise the images of concrete irrationality with the most imperialistic fury of precision […] in order that the world of imagination and of concrete irrationality may be as objectively evident […] as that of the exterior world of phenomenal reality”. He strove to make the world of his paintings persuasively real – in his words, to make the irrational concrete.
La Resussuscité (La femme rendue à la vie) est une œuvre d'art contemporaine originale réalisée par Salvador Dalì (1904-1989) en 1972. Gravure originale. Dimensions de la gravure : mm 175x125. Dimensions de la feuille : mm 455 x 315. Signée à la main au crayon dans le coin inférieur droit : Dalì. Numérotée en bas à gauche au crayon : 59/125. Sur papier Rives. Bon état : un léger brunissement dû à l'exposition, un défaut sur la partie inférieure de la feuille et des traces de collage antérieur au verso. Réf. Michler-Lopsinger no. 561. Texte de Giovanni Boccaccio, il s'agit de l'une des gravures originales du portfolio "Decameron". Les feuilles ont des marges complètes. Les gravures sont signées et le tirage est numéroté. Publié par Schneider et Verlag. Les gravures sont signées au crayon. L'examen par les surréalistes de la psyché humaine et des rêves a atteint de nouveaux sommets dans l'œuvre de l'Espagnol Salvador Dalí (1904-1989). Dans ses peintures, ses sculptures, ses bijoux, ses créations de meubles et de films, Dalí explore une dimension profondément érotique, étudie les écrits de Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) et de Sigmund Freud, et conçoit ce qu'il appelle la "méthode paranoïaque-critique" pour faciliter son processus créatif. Comme il l'exprimait, dans sa peinture, il visait "à matérialiser les images de l'irrationalité concrète avec la fureur impériale la plus précise [...] afin que le monde de l'imagination et de l'irrationalité concrète soit aussi objectivement évident [...] que celui du monde extérieur de la réalité phénoménale". Il s'est efforcé de rendre le monde de ses tableaux réel de manière persuasive - en d'autres termes, de rendre l'irrationnel concret.
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