Oil on canvas 75 x 25 x 4 cm Framed in a black American box Daniel Cayo is a French artist born in 1947 who lives & works in Eragny sur Oise, France. According to the artist, contemporary art is no longer a meticulous reconstruction of what exists. It tends much more to circumscribe the movements of man and the world. To do this, he has restored to each colour, each form, its own life; the work is a totality detached from reality, an island in itself, enclosing the spectator in the endless questioning it raises; the relevance of painting, of the act of painting even if its vocation is no longer the representation of an aesthetic ideal or even its sublimation, it is a question of connecting an individual mental space on a flat surface with the help of drawing, pigments, lines and forms organized in an autonomous place which is the pictorial space, with a voyeur individual and consumer of images, a sensory experience, a desperate quest to emerge the unspeakable. Plastic language tends to distance any idea that represents an immediately recognizable reality. Should we see in the creator of a contemporary art the desire for a singular expression to differentiate oneself from others or the escape from reality, a rejection of déjà vu, a desire for eternity, an act of humanity?
Huile sur toile 75 x 25 x 4 cm Encadré dans une boîte américaine noire Daniel Cayo est un artiste français né en 1947 qui vit et travaille à Eragny sur Oise, en France. Selon l'artiste, l'art contemporain n'est plus une reconstruction méticuleuse de ce qui existe. Il tend beaucoup plus à circonscrire les mouvements de l'homme et du monde. Pour ce faire, il a redonné à chaque couleur, à chaque forme, sa vie propre ; l'œuvre est une totalité détachée de la réalité, une île en soi, enfermant le spectateur dans le questionnement sans fin qu'elle suscite ; la pertinence de la peinture, de l'acte de peindre même si sa vocation n'est plus la représentation d'un idéal esthétique ni même sa sublimation, il s'agit de mettre en relation un espace mental individuel sur une surface plane à l'aide du dessin, des pigments, des lignes et des formes organisées dans un lieu autonome qu'est l'espace pictural, avec un individu voyeur et consommateur d'images, une expérience sensorielle, une quête désespérée pour faire émerger l'indicible. Le langage plastique tend à mettre à distance toute idée qui représente une réalité immédiatement reconnaissable. Faut-il voir chez le créateur d'art contemporain le désir d'une expression singulière pour se différencier des autres ou la fuite de la réalité, un refus du déjà vu, un désir d'éternité, un acte d'humanité ?
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