Domenico Aspari San Paolo delle Monache Milan 1788. Beautiful view engraved with etching and burin with original frame and glass; the frame is in ebonized walnut. The sheet was transferred to canvas in 1800. In good condition.
Plate number 8 of the series Views of Milan. The church of San Paolo is described in this table, in three quarters, investigating the details of the facade. The foreground space in this case is not very crowded. Excellent impression with a strong line and delicate blacks, belonging to the first edition made towards the end of the 18th century. Great attention, through subtle chiaroscuro effects, is paid to the architecture that acts as the protagonist. Wide margins beyond the copper mark. Under the title inscription on the plate: “TO HIS EXCELLENCE / Mrs. Cont. Do. Elisabetta Borromeo de Conti d'Aragona and born Marchesa Cusani". Below the view on the left, signature and date: “Domenico Aspar. Del and Sculp. Milan 1788”, on the right “Architecture by Gianbattista Crespi d. the Cerano”.
Italian painter, engraver and teacher. Due to the family's economic situation he was unable to follow his studies regularly, but thanks to his strong drawing ability some benefactors allowed him to study at the Ferrara Academy under the guidance of Giuseppe Baldrighi. Here he became interested in painting and decorative paintings for the ducal palace. Once he moved to Milan he almost completely stopped painting to dedicate himself to engraving, inspiring his style to that of Piranesi. As an engraver and cartoonist he illustrated La Corneide (1773) by Giovanni De Gamerra, much of the first Italian edition of Winckelmann's History of the Arts of Drawing (Milan 1779), The events of Milan during the war with Federigo I (Milan 1778) and Delle Milanese Lombard antiquities (Milan 1792-93, 4 vols.) by Angelo Fumagalli. The consecration, however, came with the sixteen Views of Milan, etched and finished in burin from 1786 to 1792, reprinted several times (the last one by Vallardi in 1808), and which have become very rare and deservedly highly sought after as the only ones worthy of stand alongside the great Roman and Venetian specimens.
Bibliography: Paolo Arrigoni (ed.), Milan in old prints, December 1969, n.129.
Domenico Aspari San Paolo delle Monache Milan 1788. Belle vue gravée à l'eau-forte et au burin avec cadre et verre d'origine ; le cadre est en noyer ébonisé. La feuille a été transférée sur toile en 1800. En bon état.
Planche numéro 8 de la série Vues de Milan. L'église de San Paolo est décrite dans ce tableau, en trois quarts, en étudiant les détails de la façade. Dans ce cas, l'espace du premier plan n'est pas très encombré. Excellente impression avec une ligne forte et des noirs délicats, appartenant à la première édition réalisée vers la fin du XVIIIe siècle. Une grande attention, à travers de subtils effets de clair-obscur, est portée à l'architecture qui joue le rôle de protagoniste. Grandes marges au-delà de la marque de cuivre. Sous le titre, inscription sur la plaque : "À SON EXCELLENCE / Mme Cont. Do. Elisabetta Borromeo de Conti d'Aragona et née Marchesa Cusani". Sous la vue à gauche, signature et date : "Domenico Aspar. Del et Sculp. Milan 1788", à droite "Architecture de Gianbattista Crespi d. le Cerano".
Peintre, graveur et professeur italien. En raison de la situation économique de sa famille, il n'a pas pu suivre régulièrement ses études, mais grâce à ses grandes capacités de dessinateur, des bienfaiteurs lui ont permis d'étudier à l'Académie de Ferrare sous la direction de Giuseppe Baldrighi. C'est là qu'il s'intéresse à la peinture et aux peintures décoratives pour le palais ducal. Une fois installé à Milan, il abandonne presque complètement la peinture pour se consacrer à la gravure, inspirant son style à celui de Piranèse. En tant que graveur et caricaturiste, il illustre La Corneide (1773) de Giovanni De Gamerra, une grande partie de la première édition italienne de l'Histoire des arts du dessin de Winckelmann (Milan 1779), Les événements de Milan pendant la guerre contre Federigo I (Milan 1778) et Delle Milanese Lombard antiquities (Milan 1792-93, 4 volumes) d'Angelo Fumagalli. Mais la consécration est venue avec les seize Vues de Milan, gravées et terminées au burin de 1786 à 1792, réimprimées plusieurs fois (la dernière par Vallardi en 1808), devenues très rares et recherchées à juste titre comme les seules dignes de figurer aux côtés des grands spécimens romains et vénitiens.
Bibliographie : Paolo Arrigoni (ed.), Milan in old prints, décembre 1969, n.129.
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