This oil painting by Émile Compard presents a woman in the foreground. On the right we can see two women in the vegetation, probably lying down. One running naked, two others also naked. Here we find the touch of the artist. Émile Compard (1900-1977) is a French painter and sculptor. In his first, figurative period, Compard was influenced by Pierre Bonnard. Painter of nudes and landscapes. During the years 1920-1930, he frequented Brittany regularly: first Le Faouët, then Doëlan from 1936. He was encouraged by Matisse and especially by Jean Paulhan. In 1934, he obtained the North African prize awarded by the city of Paris. He produced a 132 m2 fresco for the Universal Exhibition in Paris in 1937, the preliminary study of which is kept in the collections of the Center Pompidou. In 1947, his work entered the National Museum of Modern Art, the very year of its foundation. Compard experienced a very different second period: enamored with philosophy and influenced by Taoism, he moved towards non-figuration after 1946 and became one of the leaders of post-war French abstraction. The work is in a superb state of conservation, we point out, for the most picky, slight friction, note a scratch and a friction with a small lack of material at the top right. It has a Montmartre frame in wood and stucco typical of the period. You will notice slits on the corners of the frame with lacks and wear of the gilding. For the state thank you for detailing the photos. Dimensions: Frame Height: 82.5 cm Thickness: 5.5 cm Width: 71 cm Painting Height: 59.5 cm Width: 49 cm
Cette peinture à l'huile d'Émile Compard présente une femme au premier plan. À droite, on peut voir deux femmes dans la végétation, probablement allongées. L'une court nue, deux autres sont également nues. On retrouve ici la touche de l'artiste. Émile Compard (1900-1977) est un peintre et sculpteur français. Dans sa première période, figurative, Compard a été influencé par Pierre Bonnard. Peintre de nus et de paysages. Dans les années 1920-1930, il fréquente régulièrement la Bretagne : d'abord Le Faouët, puis Doëlan à partir de 1936. Il est encouragé par Matisse et surtout par Jean Paulhan. En 1934, il obtient le prix d'Afrique du Nord décerné par la ville de Paris. Il réalise une fresque de 132 m2 pour l'Exposition universelle de Paris en 1937, dont l'étude préliminaire est conservée dans les collections du Centre Pompidou. En 1947, son œuvre entre au Musée national d'art moderne, l'année même de sa fondation. Compard connaît une seconde période très différente : épris de philosophie et influencé par le taoïsme, il s'oriente vers la non-figuration après 1946 et devient l'un des chefs de file de l'abstraction française d'après-guerre. L'œuvre est dans un superbe état de conservation, nous signalons, pour les plus pointilleux, de légers frottements, notez une rayure et un frottement avec un petit manque de matière en haut à droite. Elle a un cadre montmartrois en bois et stuc typique de l'époque. Vous remarquerez des fentes sur les angles du cadre avec des manques et une usure de la dorure. Pour l'état merci de détailler les photos. Dimensions : Hauteur du cadre : 82,5 cm Epaisseur : 5,5 cm Largeur : 71 cm Hauteur du tableau : 59,5 cm Largeur : 49 cm
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