Bust of a woman is a sculpture made by Emilio Greco (1913-1955) in the second half of 20th century. Woman with her hair up and a hint of a smile. The bust is made of bronze with a black wooden base. 36x39 cm; 38x54 with the black base. Excellent conditions. Emilio Greco; At the age of thirteen he began working as an apprentice stonemason in the construction company of a local architect who mainly dealt with the restoration and construction of civic monuments. In 1934 he obtained an external certificate at the Academy of Palermo, then undertook military service in the Royal Army. He took part in some colonial battles (Africa, Albania) but passively followed the events of the Second World War in Rome. In 1947 he resided and worked together with other famous artists at Villa Massimo. from 1948 to 1952 he was assistant to Quirino Ruggeri thanks to a competition for qualifications, Liceo di via Ripetta to then move on to the chair of sculpture at the Carrara Academy in 1952 thanks also to the undisputed successes obtained. In this period he had the painter Gualtiero Passani as a pupil with whom he maintained a collaborative relationship. He achieved great popularity with the Pinocchio and the Fairy monument (1956) for the town of Collodi. His cycle of the Great Bathers and his portraits of young women are poetic. By him are the Monument to Pope John XXIII in San Pietro and the Doors of the Cathedral of Orvieto (1970). After a triumphal exhibition tour, from 1971 the myth of Greco was created, culminating with the establishment of the open-air museum of Hakone called "Garden of Greco". He continued teaching for several years in Naples (1955-67) and then again in the capital from 1967 to 1975, where he met the eighteen-year-old Kurdish artist Aziz Fuad; after which he first held the professorship at the Academy of Fine Arts in Munich and later worked in Salzburg on the interest of Oskar Kokoschka. He lived for a time in Iran, where he was appreciated by the country's senior management, who wanted to use him for some of his works. The Hermitage Museum in St. Petersburg and the Pushkin Museum in Moscow dedicated a room of sculptures and graphic works to him. In Catania, the museum dedicated to him offered a collection of numerous lithographs and etchings. He was an assiduous traveler and is currently considered one of the greatest sculptors of the twentieth century.
Le buste de femme est une sculpture réalisée par Emilio Greco (1913-1955) dans la seconde moitié du XXe siècle. La femme a les cheveux relevés et un soupçon de sourire. Le buste est en bronze avec une base en bois noir. 36x39 cm ; 38x54 avec la base noire. Excellent état de conservation. Emilio Greco ; À l'âge de treize ans, il commence à travailler comme apprenti tailleur de pierre dans l'entreprise de construction d'un architecte local qui s'occupe principalement de la restauration et de la construction de monuments civiques. En 1934, il obtient un certificat externe à l'Académie de Palerme, puis effectue son service militaire dans l'armée royale. Il participe à quelques batailles coloniales (Afrique, Albanie) mais suit passivement les événements de la Seconde Guerre mondiale à Rome. En 1947, il réside et travaille avec d'autres artistes célèbres à la Villa Massimo. De 1948 à 1952, il est l'assistant de Quirino Ruggeri grâce à un concours de qualification, Liceo di via Ripetta, pour passer ensuite à la chaire de sculpture de l'Académie de Carrare en 1952 grâce aussi aux succès incontestés obtenus. À cette époque, il a pour élève le peintre Gualtiero Passani, avec lequel il entretient une relation de collaboration. Il acquiert une grande popularité avec le monument Pinocchio et la fée (1956) pour la ville de Collodi. Son cycle des Grandes Baigneuses et ses portraits de jeunes femmes sont poétiques. On lui doit le Monument au Pape Jean XXIII à San Pietro et les Portes de la Cathédrale d'Orvieto (1970). Après une tournée d'expositions triomphales, il crée à partir de 1971 le mythe du Greco, qui culmine avec la création du musée en plein air de Hakone appelé "Garden of Greco". Il continue à enseigner pendant plusieurs années à Naples (1955-67), puis à nouveau dans la capitale de 1967 à 1975, où il rencontre l'artiste kurde Aziz Fuad, âgé de dix-huit ans ; après quoi il est d'abord professeur à l'Académie des beaux-arts de Munich, puis travaille à Salzbourg dans l'intérêt d'Oskar Kokoschka. Il a vécu quelque temps en Iran, où il a été apprécié par les dirigeants du pays, qui voulaient l'utiliser pour certaines de ses œuvres. Le musée de l'Ermitage de Saint-Pétersbourg et le musée Pouchkine de Moscou lui ont consacré une salle de sculptures et d'œuvres graphiques. À Catane, le musée qui lui est consacré offre une collection de nombreuses lithographies et gravures. Voyageur assidu, il est actuellement considéré comme l'un des plus grands sculpteurs du XXe siècle.
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