Here we see a decision to project the universal ideals of modernity onto Indian reality. However, this piece was inspired by North Indian culture as well the cosmic and spiritual Indian perception that changed the rationalist perception of Pierre Jeanneret in a substantial way. This item expresses a specific rawness. There is no need for precise execution or the desire to appear sophisticated. It is simple, self-evident, and direct. It is made out of basic elements, illustrating a new language: essential and cleared of everything irrelevant. The surfaces of the seats are done in cane. Contrasting the massive wooden parts, which frame it nicely, cane expresses a lightness with its transparency. The geometrical patterns of the canework create a charming shadowscape. We do the caning like it was done in Chandigarh. We use durable and thicker cane. All massive wood parts are authentic. They are done in Indian teak. Rich in texture, the wood is vivid and comes in whiskey colour. The surface is treated with shellac and there are several layers of original shellac. It provides smooth irregular gloss different from that of the sterile lacquerware nowadays. Charming irregularities show that each piece is unique. Chandigarh items are famous for A-shaped legs, also known as compass legs. On the inner side, the edges are sharper, while the outer edges are rounded. The shape of the legs illustrates the weight they carry. Here it is obvious that Pierre Jeanneret, together with Jean Prouvé and Le Corbusier, had a structural, not decorative, expression. I think the piece blends well with many interior styles. It can support pure, modern aesthetics by giving them a warmer character with its natural materials and warm colours. As a chair, it is usable for dining and working, supporting the back nicely. P! Galerie’s selection is mainly focused on rare French mid-century modern design artefacts by Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier, and Charlotte Perriand. Artefacts from our carefully curated collection are handpicked, and all traces and important indicators of authenticity are evaluated professionally. We try to preserve as much of patina as possible during the process of restoration, as it defines these historic pieces. Each object comes with a certificate of authenticity, offering you the opportunity to own a valuable artefact originating from a UNESCO-designated World Heritage Site. Not only do we cooperate with museums and offer auction houses our services and expert opinion, we also look forward to welcoming you as a private collector and connoisseur. Literature: Eric Touchaleaume and Gerald Moreau, 'Le Corbusier Pierre Jeanneret: The Indian Adventure, Design-Art-Architecture' (Paris: Gourcuff Gradenigo, 2011), 563. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: Chandigarh, India' (Paris: Galerie Patrick Seguin, 2014), 176.
Il s'agit ici d'une décision de projeter les idéaux universels de la modernité sur la réalité indienne. Cependant, cette pièce s'inspire de la culture de l'Inde du Nord ainsi que de la perception cosmique et spirituelle indienne qui a modifié de manière substantielle la perception rationaliste de Pierre Jeanneret. Cette pièce exprime une crudité particulière. Il n'y a pas besoin d'une exécution précise ou d'un désir de paraître sophistiqué. Il est simple, évident et direct. Il est constitué d'éléments de base, illustrant un nouveau langage : essentiel et débarrassé de tout ce qui n'est pas pertinent. Les surfaces des sièges sont en cannage. Contrastant avec les éléments massifs en bois qui l'encadrent joliment, le cannage exprime une légèreté par sa transparence. Les motifs géométriques du cannage créent un charmant paysage d'ombres. Nous pratiquons le cannage comme à Chandigarh. Nous utilisons un cannage durable et plus épais. Toutes les parties en bois massif sont authentiques. Elles sont réalisées en teck indien. Riche en texture, le bois est vif et se décline en couleur whisky. La surface est traitée à la gomme-laque et il y a plusieurs couches de gomme-laque originale. Elle donne un brillant lisse et irrégulier, différent de celui des objets laqués stériles d'aujourd'hui. Les charmantes irrégularités montrent que chaque pièce est unique. Les objets de Chandigarh sont célèbres pour leurs pieds en forme de A, également connus sous le nom de pieds de compas. À l'intérieur, les bords sont plus aigus, tandis que les bords extérieurs sont arrondis. La forme des pieds illustre le poids qu'ils supportent. Ici, il est évident que Pierre Jeanneret, tout comme Jean Prouvé et Le Corbusier, avait une expression structurelle et non décorative. Je pense que cette pièce se marie bien avec de nombreux styles d'intérieur. Elle peut soutenir une esthétique pure et moderne en lui donnant un caractère plus chaleureux grâce à ses matériaux naturels et à ses couleurs chaudes. En tant que chaise, elle peut être utilisée pour manger et travailler, car elle soutient bien le dos. P ! Galerie se concentre principalement sur les objets rares du design moderne français du milieu du siècle dernier de Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier et Charlotte Perriand. Les objets de notre collection sont triés sur le volet et toutes les traces et indicateurs importants d'authenticité sont évalués par des professionnels. Nous essayons de préserver autant que possible la patine au cours du processus de restauration, car c'est elle qui définit ces pièces historiques. Chaque objet est accompagné d'un certificat d'authenticité, ce qui vous offre la possibilité de posséder un objet de valeur provenant d'un site classé au patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous collaborons non seulement avec des musées et offrons aux maisons de vente aux enchères nos services et notre expertise, mais nous nous réjouissons également de vous accueillir en tant que collectionneur privé et connaisseur. Littérature : Eric Touchaleaume et Gerald Moreau, 'Le Corbusier Pierre Jeanneret : L'aventure indienne, Design-Art-Architecture' (Paris : Gourcuff Gradenigo, 2011), 563. Edition Galerie Patrick Seguin, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : Chandigarh, India' (Paris : Galerie Patrick Seguin, 2014), 176.
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