Fantastic Sheriff lounge chair designed by Sergio Rodrigues and manufacture by ISA Bergamo in Itay in 1961. This is not a chair you sit in. You don’t sit in a soft armchair, you relax, you dream, and you recharge yourself. It is a lap of solid teak wood, leather strips and leather cushions, which entered the history of Brazilian furniture at the same time, and with the same expressive force, as Bossa Nova. This chair was the answer to the Bauhaus, a four-legged Garrincha. An icon in Brazilian design. The legs of the chair are slightly angled giving an extra lounge feel to it. The leather straps go through the teak frame and are held by wooden buttons. The leather cushions fluidly hang over the arm and backrest. This chair is in very good and original condition with a nice patina to the camel brown leather. A beautiful and complete set with its ottoman. On the structure it is marked with the ISA metal tag which means it is an Italian, under license, made production of this chair by ISA Bergamo. Sergio Rodrigues Arquiteto Brasil, Icatu / CIP Brasil 2000, page 136-137 Sergio Rodrigues was a Brazilian carioca architect and designer. In 1952 he graduated from the Faculdade Nacional de Arquitetura, and shortly after founded one of the first modern furniture and art stores in Curitiba. In 1955, Rodrigues opened the more established company Oca, which he referred to as ‘a laboratory for Brazilian furniture and handicrafts’ and became one of the most critical components in the evolution of furniture in Brazil. Along with Joaquim Tenreiro and José Zanine Caldas, Rodrigues was the pioneer to transform the Brazilian design in industrial design and make it known worldwide. He began his work in the field of architecture in the project of the civic center along with the also architects David Azambuja, Flávio Régis do Nascimento and Olavo redig de Campos. Establishing a new paradigm in design, setting himself apart with his very own language, bringing the Brazilian identity to his projects, both in the design and traditional materials – leather, wood and rattan – exalting the Brazilian and native culture. He became notorious for his use of robust woods like jacaranda, peroba and imbuia to create quintessential icons. His iconic Mole armchair was an immediate success, comprised of jacaranda and upholstered cushions supported by leather straps. The piece informed by Rodrigues’ playfulness and wit, readily became associated with a typically relaxed Brazilian attitude and lifestyle. Rodrigues had the peak of his career in the 50s and 60s., Amongst his well-known works such as the Sheriff’s chair (1957), the Mole armchair and the Oscar chair, Sergio also contributed to projects like the Brazilian Embassy in Rome, for the UNB (Brasília University) and the Teatro Nacional (National Theater in Brasília). The designer has worked closely with Oscar Niemeyer, as the latter’s interior designer of choice for his buildings in Brasilia.
Fantastique chaise de salon Sheriff dessinée par Sergio Rodrigues et fabriquée par ISA Bergamo en Italie en 1961. Ce n'est pas une chaise dans laquelle on s'assoit. On ne s'assoit pas dans un fauteuil moelleux, on se détend, on rêve, on se ressource. C'est un siège en bois de teck massif, avec des bandes et des coussins en cuir, qui est entré dans l'histoire du mobilier brésilien en même temps et avec la même force expressive que la Bossa Nova. Cette chaise était la réponse au Bauhaus, un Garrincha à quatre pattes. Une icône du design brésilien. Les pieds de la chaise sont légèrement inclinés, ce qui lui donne un air de salon. Les sangles en cuir traversent le cadre en teck et sont maintenues par des boutons en bois. Les coussins en cuir pendent de manière fluide sur les accoudoirs et le dossier. Ce fauteuil est en très bon état et d'origine, avec une belle patine du cuir marron camel. Un bel ensemble complet avec son ottoman. La structure porte l'étiquette métallique ISA, ce qui signifie qu'il s'agit d'une production italienne, sous licence, de cette chaise par ISA Bergamo. Sergio Rodrigues Arquiteto Brasil, Icatu / CIP Brasil 2000, page 136-137 Sergio Rodrigues était un architecte et designer carioca brésilien. En 1952, il est diplômé de la Faculdade Nacional de Arquitetura et fonde peu après l'un des premiers magasins de meubles modernes et d'art à Curitiba. En 1955, Rodrigues ouvre la société Oca, qu'il qualifie de "laboratoire pour le mobilier et l'artisanat brésiliens" et qui devient l'un des éléments les plus importants de l'évolution du mobilier au Brésil. Avec Joaquim Tenreiro et José Zanine Caldas, Rodrigues a été le pionnier qui a transformé le design brésilien en design industriel et l'a fait connaître dans le monde entier. Il a commencé à travailler dans le domaine de l'architecture dans le projet du centre civique avec les architectes David Azambuja, Flávio Régis do Nascimento et Olavo redig de Campos. Il établit un nouveau paradigme en matière de design, se distinguant par son propre langage, apportant l'identité brésilienne à ses projets, tant dans le design que dans les matériaux traditionnels - cuir, bois et rotin - exaltant la culture brésilienne et autochtone. Il est devenu célèbre pour son utilisation de bois robustes comme le jacaranda, le peroba et l'imbuia pour créer des icônes incontournables. Son fauteuil emblématique Mole, composé de jacaranda et de coussins rembourrés soutenus par des lanières de cuir, a connu un succès immédiat. Cette pièce, inspirée par l'espièglerie et l'esprit de Rodrigues, a été rapidement associée à une attitude et à un style de vie typiquement brésiliens. Rodrigues a connu l'apogée de sa carrière dans les années 50 et 60. Parmi ses œuvres les plus connues, telles que la chaise du shérif (1957), le fauteuil Mole et la chaise Oscar, Sergio a également contribué à des projets tels que l'ambassade du Brésil à Rome, l'UNB (Université de Brasília) et le Teatro Nacional (Théâtre national de Brasília). Le designer a travaillé en étroite collaboration avec Oscar Niemeyer, qu'il a choisi comme architecte d'intérieur pour ses bâtiments à Brasilia.
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