19th Century Bronze Figure of the Greek Poetess Sappho after James Pradier (1790-1852)/Cast by Susse Frères A 19th century bronze figure of the Greek poetess Sappho, seated on a low tabouret with a lyre resting against her back. She is draped, her finely detailed tunica gliding from one shoulder, unnoticed by her as she appears to be immersed in intense thoughts. The figure has been modelled after the original marble statue by James Pradier (1790-1852) from 1852, now exhibited at the Musee d'Orsay in Paris. The sculptor James Pradier was well known for his excellence in applying the antique repertoire to model and expose the modernity of ancient times. It is alleged that the poet Louise Colet (1810-1876), mistress of the French Romancier Gustave Flaubert, has posed for Pradier and she and her (documented) relationship with Flaubert was the original inspiration for the sculpture. The sculpture is marked 'J. Pradier' and 'Susse Ed' for the renowned French manufacture Susse Freres Editeurs-Paris. The company is well known for their fine bronze castings with superbly applied patinas, they worked with Paris Foundries such as Eck et Durand, Allard et Culan and Andro. Comparative literature: Peter Kjellberg, Les Bronzes du XIXeme Siecle, Paris 2008, p. 554 (regarding James Pradier) Harold Berman, Bronzes – Sculptors and Founders, Chicago 1984, Vol. III, p. 650, fig. 2408.
Figure en bronze du XIXe siècle de la poétesse grecque Sappho d'après James Pradier (1790-1852)/Cast par Susse Frères Une figure en bronze du XIXe siècle de la poétesse grecque Sappho, assise sur un tabouret bas avec une lyre posée sur le dos. Elle est drapée, sa tunique finement détaillée glissant d'une épaule, sans qu'elle ne s'en aperçoive alors qu'elle semble plongée dans des pensées intenses. La figure a été modelée d'après la statue de marbre originale de James Pradier (1790-1852) de 1852, aujourd'hui exposée au Musée d'Orsay à Paris. Le sculpteur James Pradier était bien connu pour son excellence dans l'application du répertoire antique pour modeler et exposer la modernité des temps anciens. Il est allégué que la poétesse Louise Colet (1810-1876), maîtresse du romancier français Gustave Flaubert, a posé pour Pradier et qu'elle et sa relation (documentée) avec Flaubert ont été l'inspiration originale de la sculpture. La sculpture est marquée "J. Pradier" et "Susse Ed" pour la célèbre manufacture française Susse Frères Editeurs-Paris. La société est bien connue pour ses moulages en bronze fin avec des patines superbement appliquées, elle a travaillé avec des fonderies parisiennes telles que Eck et Durand, Allard et Culan et Andro. Littérature comparée : Peter Kjellberg, Les Bronzes du XIXe siècle, Paris 2008, p. 554 (concernant James Pradier) Harold Berman, Bronzes - Sculpteurs et fondateurs, Chicago 1984, vol. III, p. 650, fig. 2408.
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