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Provenance: artist's estate, sold at Christie's London in 1987 as stencilled on back. Dimensions: (unframed) 35.6cm x 25.4cm. Frank Moss Bennett was born in Liverpool on 15 November 1874 to Henry Mellor Bennett and Kate née Stuart. He was the second of four sons and his father, an Iron Founder and later the Mayor of Liverpool, was a philanthropist. Not much is known about Bennett’s early education except that he was probably taught at home with his brothers, and that he showed a talent for painting at an early age. As noted by Maureen Elizabeth Son in her book Frank Moss Bennett, 1874-1952 (The Forgotten Artist), Bennett’s earliest known artwork was a Christmas card that he painted for his grandfather when he was five years old.Bennett enrolled at Browns House, Clifton College in Bristol where he studied until 1892. He then decided that he wanted to become an artist and enrolled that year, in the Slade School of Art in London, where he met Eddie Wells who would become a close friend and later his brother-in-law. Together they studied under some well-known artists such as Henry Tonks, Philip Wilson Steer, and John Singer Sargent. In 1894, Bennett went to St. Johns Wood School of Art where he spent a few months, before joining the Royal Academy School of Art in 1986. While studying at the Academy, he won a gold medal and a travel scholarship in 1899 for his lithograph entitled ‘Ladas the Greek runner falling dead as he goes to receive his crown of wild olives at Olympia’. While Bennett established his reputation in portraiture, it was in the realm of genre paintings that he truly became popular. Like some other artists working during the late nineteenth century, he favoured the historic genre, which continued to appeal to art patrons. He was particularly influenced by the French artist Jean-Louis-Ernest Meissonier, who was famous for the meticulous and accurate historical rendition of his subjects, and his eighteenth century scenes of readers, philosophers, and card players. Bennett aspired to achieve historical accuracy in his paintings. He would use the furniture that he himself had designed, restored and made in his pictures, and would dress his models in historical costumes, of which he had a very large collection. Bennett enjoyed public success during his lifetime. He exhibited his works in London at the Royal Academy from 1898 until 1928, Liverpool Art Gallery from 1899 until 1832; the Royal Institute of Watercolor Painters; Royal Institute of Oil Painters; Rembrandt Gallery, and at the Paris Salon in France. Furthermore, Bennett sold many of his works through a number of art dealers mostly in London. from a private English collection.
Provenance : succession de l'artiste, vendue chez Christie's Londres en 1987, comme indiqué au dos au pochoir. Dimensions : (sans cadre) 35,6 cm x 25,4 cm. Frank Moss Bennett est né à Liverpool le 15 novembre 1874 de Henry Mellor Bennett et de Kate née Stuart. Il est le deuxième de quatre fils et son père, fondateur de l'industrie sidérurgique et plus tard maire de Liverpool, est un philanthrope. On ne sait pas grand-chose de l'éducation précoce de Bennett, si ce n'est qu'il a probablement été instruit à la maison avec ses frères et qu'il a montré très tôt un talent pour la peinture. Comme le note Maureen Elizabeth Son dans son livre Frank Moss Bennett, 1874-1952 (The Forgotten Artist), la première œuvre d'art connue de Bennett est une carte de Noël qu'il a peinte pour son grand-père à l'âge de cinq ans.Bennett s'inscrit à Browns House, Clifton College à Bristol où il étudie jusqu'en 1892. Il décide alors de devenir artiste et s'inscrit cette année-là à la Slade School of Art de Londres, où il rencontre Eddie Wells, qui deviendra un ami proche et plus tard son beau-frère. Ensemble, ils étudient sous la direction d'artistes renommés tels que Henry Tonks, Philip Wilson Steer et John Singer Sargent. En 1894, Bennett se rend à l'école d'art de St. Johns Wood, où il passe quelques mois, avant de rejoindre l'école d'art de la Royal Academy en 1986. Pendant ses études à l'Academy, il remporte une médaille d'or et une bourse de voyage en 1899 pour sa lithographie intitulée "Ladas, le coureur grec qui tombe raide mort alors qu'il va recevoir sa couronne d'olives sauvages à Olympie". Si Bennett a établi sa réputation dans le domaine du portrait, c'est dans le domaine des peintures de genre qu'il est véritablement devenu populaire. Comme d'autres artistes de la fin du XIXe siècle, il privilégie le genre historique, qui continue de séduire les mécènes. Il a été particulièrement influencé par l'artiste français Jean-Louis-Ernest Meissonier, célèbre pour la minutie et l'exactitude de la représentation historique de ses sujets, et pour ses scènes de lecteurs, de philosophes et de joueurs de cartes du dix-huitième siècle. Bennett aspirait à l'exactitude historique dans ses peintures. Il utilisait pour ses tableaux les meubles qu'il avait lui-même conçus, restaurés et fabriqués, et habillait ses modèles de costumes historiques, dont il possédait une très grande collection. Bennett a connu le succès public de son vivant. Il a exposé ses œuvres à Londres, à la Royal Academy de 1898 à 1928, à la Liverpool Art Gallery de 1899 à 1832, au Royal Institute of Watercolor Painters, au Royal Institute of Oil Painters, à la Rembrandt Gallery et au Salon de Paris en France. En outre, Bennett a vendu un grand nombre de ses œuvres par l'intermédiaire d'un certain nombre de marchands d'art, principalement à Londres.
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