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Well-knowned as an architect and an archaeologist, undoubtedly Giovanni Battista Piranesi, is the most important engraver of the 18th century: the leading artist in this field in the period going from Rembrandt to Goya. Generations after him would continue to imagine Ancient Rome as he portrayed it in his magnificent “Vedute”. In the last period, Piranesi’s activities, above all as an editor, were characterised by a more commercial flavour. By this time he was already very famous, and created the series of decorative plates of antiquities, collected in his work “Vasi, candelabri, cippi, sarcofagi, tripodi, lucerne, ed ornamenti antichi disegnati ed incisi dal cav. Gio. Batt. Piranesi pubblicati l’anno MDCCLXXIIX”, 1778, (Vases, candelabras, grave,stones,sarcophagi,tripods, lamps, and ornaments designed and etched by Cav. Gio.Batt. Piranesi, published in the year 1778), printed and integrated by his son Francesco. Posthumous work, it is a compendium of various items of Roman furniture, will make the rules as regards Neoclassical furniture fashion and flavour in European affluent salons of 17-18 th century. A fine proof, printed on contemporary filigree laid paper, wide margins, showing an antique marble great deal vase, whose details are described in the ending note. The piece is dedicated, as in the header, to “Sir Guglielmo Constable, English Cavaliere, patron of fine arts, as a mark of profound respect, Cavaliere Gio. Batta. Piranesi D.D.D.”. Not signed. In very good conditions. Lightly browned paper with usual folds, and some tiny marks, tiny stitching holes in the higher margin. Left flap lightly eroded. References: L. FICACCI, Piranesi, The Complete Etchings, Taschen, Roma, 2000, p.607, fig.768. A.A.V.V., Giovanni Battista Piranesi, Architetture, fantasie e grotteschi, Antichità Romane, Catalogo 24, Antiquarius, Roma, 2004, p. 72 This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 50 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Architecte et archéologue reconnu, Giovanni Battista Piranesi est sans aucun doute le graveur le plus important du XVIIIe siècle : l'artiste le plus important dans ce domaine pour la période allant de Rembrandt à Goya. Des générations après lui continueront à imaginer la Rome antique telle qu'il l'a dépeinte dans ses magnifiques "Vedute". Au cours de la dernière période, les activités de Piranèse, surtout en tant qu'éditeur, se caractérisent par un caractère plus commercial. À cette époque, il est déjà très célèbre et crée la série de planches décoratives d'antiquités, rassemblées dans son ouvrage "Vasi, candelabri, cippi, sarcofagi, tripodi, lucerne, ed ornamenti antichi disegnati ed incisi dal cav. Gio. Batt. Piranesi pubblicati l'anno MDCCLXXIIX", 1778, (Vases, candélabres, pierres tombales, sarcophages, trépieds, lampes et ornements dessinés et gravés par Cav. Gio.Batt. Piranesi, publié en 1778), imprimé et intégré par son fils Francesco. Ouvrage posthume, il s'agit d'un compendium de divers meubles romains, qui fera école en matière de mode et de goût du mobilier néoclassique dans les salons cossus européens du 17-18ème siècle. Une belle épreuve, imprimée sur papier vergé filigrané contemporain, à grandes marges, représentant un vase antique en marbre, dont les détails sont décrits dans la note finale. La pièce est dédiée, comme dans l'en-tête, à "Sir Guglielmo Constable, English Cavaliere, patron of fine arts, as a mark of profound respect, Cavaliere Gio. Batta. Piranesi D.D.D.". Non signé. En très bon état. Papier légèrement bruni avec les plis habituels, et quelques petites marques, petits trous de couture dans la marge supérieure. Rabat gauche légèrement érodé. Références : L. FICACCI, Piranesi, The Complete Etchings, Taschen, Roma, 2000, p.607, fig.768. A.A.V.V., Giovanni Battista Piranesi, Architetture, fantasie e grotteschi, Antichità Romane, Catalogo 24, Antiquarius, Roma, 2004, p. 72 Cette œuvre est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 50 ans par un artiste décédé doit faire l'objet d'une licence d'exportation, quel que soit le prix de l'œuvre sur le marché. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour exiger la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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