The Faun is magnificently sculpted, the torso recalls the classical Greek / Roman sculpture, the finishing of the details is exceptional, beard, fleece, leaves, grapes etc The faun is a mythological half human–half goat creature appearing in Ancient Rome. Atention:missing 1 arm The goat man, more commonly affiliated with the Satyrs of Greek mythology or Fauns of Roman, is a bipedal creature with the legs and tail of a goat and the head, arms and torso of a man and is often depicted with goat's horns and pointed ears. These creatures in turn borrowed their appearance from the god Pan of the Greek pantheon. They were a symbol of fertility, and their chieftain was Silenus, a minor deity of Greek mythology. Romans believed fauns inspired fear in men traveling in lonely, remote or wild places. They were also capable of guiding humans in need, as in the fable of The Satyr and the Traveller, in the title of which Latin authors substituted the word Faunus. Fauns and satyrs were originally quite different creatures: whereas fauns are half-man and half-goat, satyrs originally were depicted as stocky, hairy, ugly dwarves or woodwoses with the ears and tails of horses or asses. Satyrs also were more woman-loving than fauns, and fauns were rather foolish where satyrs had more knowledge. Ancient Roman mythological belief also included a god named Faunus often associated with enchanted woods and the Greek god Pan and a goddess named Fauna who were goat people. The Barberini Faun (located in the Glyptothek in Munich, Germany) is a Hellenistic marble statue from about 200 BCE, found in the Mausoleum of the Emperor Hadrian (the Castel Sant'Angelo) and installed at Palazzo Barberini by Cardinal Maffeo Barberini (later Pope Urban VIII). Gian Lorenzo Bernini restored and refinished the statue. The House of the Faun in Pompei, dating from the 2nd century BCE, was so named because of the dancing faun statue that was the centerpiece of the large garden. The original now resides in the National Museum in Naples and a copy stands in its place. The French symbolist Stéphane Mallarmé's famous masterpiece L'après-midi d'un faune (published in 1876) describes the sensual experiences of a faun who has just woken up from his afternoon sleep and discusses his encounters with several nymphs during the morning in a dreamlike monologue. The composer Claude Debussy based his symphonic poem Prélude à l'après-midi d'un faune (1894) on the poem, which also served as the scenario for a ballet entitled L'après-midi d'un faune (or Afternoon of a Faun) choreographed to Debussy's score in 1912 by Vaslav Nijinsky.
Le Faune est magnifiquement sculpté, le torse rappelle la sculpture classique grecque/romaine, la finition des détails est exceptionnelle, barbe, toison, feuilles, raisins etc. Le Faune est une créature mythologique mi-humaine mi-chèvre apparue dans la Rome Antique. Atention:manque 1 bras L'homme chèvre, plus communément affilié aux satyres de la mythologie grecque ou aux faunes de la mythologie romaine, est une créature bipède ayant les jambes et la queue d'une chèvre et la tête, les bras et le torse d'un homme et est souvent représenté avec des cornes de chèvre et des oreilles pointues. Ces créatures ont emprunté leur apparence au dieu Pan du panthéon grec. Elles étaient un symbole de fertilité et leur chef était Silène, une divinité mineure de la mythologie grecque. Les Romains pensaient que les faunes inspiraient la crainte aux hommes voyageant dans des endroits solitaires, éloignés ou sauvages. Ils étaient également capables de guider les hommes dans le besoin, comme dans la fable du Satyre et du Voyageur, dont les auteurs latins ont remplacé le titre par le mot Faunus. Les faunes et les satyres étaient à l'origine des créatures très différentes : alors que les faunes sont mi-hommes, mi-chèvres, les satyres étaient à l'origine représentés comme des nains ou des bucherons trapus, poilus et laids, avec des oreilles et des queues de chevaux ou d'ânes. Les satyres aimaient davantage les femmes que les faunes, et les faunes étaient plutôt stupides alors que les satyres avaient plus de connaissances. Les croyances mythologiques de l'Antiquité romaine incluaient également un dieu nommé Faunus, souvent associé aux bois enchantés, ainsi que le dieu grec Pan et une déesse nommée Fauna, qui étaient des peuples de chèvres. Le Faune de Barberini (conservé à la Glyptothèque de Munich, en Allemagne) est une statue hellénistique en marbre datant d'environ 200 avant notre ère, trouvée dans le mausolée de l'empereur Hadrien (le château Saint-Ange) et installée au palais Barberini par le cardinal Maffeo Barberini (qui deviendra plus tard le pape Urbain VIII). Gian Lorenzo Bernini a restauré et affiné la statue. La Maison du Faune à Pompéi, datant du IIe siècle avant notre ère, a été nommée ainsi en raison de la statue de faune dansant qui constituait la pièce maîtresse du grand jardin. L'original se trouve aujourd'hui au musée national de Naples et une copie a été érigée à sa place. Le célèbre chef-d'œuvre du symboliste français Stéphane Mallarmé, L'après-midi d'un faune (publié en 1876), décrit les expériences sensuelles d'un faune qui vient de se réveiller de son sommeil de l'après-midi et évoque, dans un monologue onirique, ses rencontres avec plusieurs nymphes au cours de la matinée. Le compositeur Claude Debussy s'est inspiré du poème symphonique Prélude à l'après-midi d'un faune (1894), qui a également servi de scénario au ballet L'après-midi d'un faune, chorégraphié en 1912 par Vaslav Nijinsky sur la partition de Debussy.
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