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Suprematist composition. 1919, paper/gouache 21,5 x 28,5 cm Gustav Klucis (1895-1938) Latvian painter, sculptor, graphic artist, designer and teacher, active in Russia. He was an important exponent of Russian Constructivism. He studied in Riga and Petrograd (now. St. Petersburg), but in the 1917 October revolution joined the Latvian Rifle Regiment to defend the Bolshevik government; his sketches of Lenin and his fellow soldiers show Cubist influence. In 1918 he designed posters and decorations for the May Day celebrations and entered the Free Art Studios (Svomas) in Moscow, where he studied with Malevich and Antoine Pevsner. Dynamic City (1919; Athens, George Costakis priv. col., see Rudenstine, no. 339) illustrates his adoption of the Suprematist style. In 1920 Klucis exhibited with Pevsner and Naum Gabo on Tverskoy Boulevard in Moscow; in the same year Klucis joined the Communist Party. In 1920 – 1921 he started experimenting with materials, making constructions from wood and paper that combined the geometry of Suprematism with a more Constructivist concern with actual volumes in space. In 1922 Klucis applied these experiments to utilitarian ends when he designed a series of agitprop stands based on various combinations of loudspeakers, speakers’ platforms, display units, film projectors and screens. He taught a course on color in the Woodwork and Metalwork Faculty of the Vkhutemas (Higher Artistic and Technical Workshops) from 1924 to 1930, and in 1925 helped to organize the Soviet section at the Exposition Internationale des Arts Decoratifs et Industrials interested in photomontage, using it in such agitprop posters as ‘We will replay the coal debt to the country’ (1928; e.g. New York, NOMA). During the 1930s he worked on graphic and typographic design for periodicals and official publications. He was arrested and died during the purges in World War II. His works are exhibited: American Modern Art Museum, New - York, American Modern Art Museum, San - Francisco, Modern Art Museum at Barcelona, Spain, Canadian National Gallery, Ottawa, State Tretjakow gallery, Moscow.
Composition suprématiste. 1919, papier/gouache 21,5 x 28,5 cm Gustav Klucis (1895-1938) Peintre, sculpteur, graphiste, designer et enseignant letton, actif en Russie. Il a été un représentant important du constructivisme russe. Il a étudié à Riga et à Petrograd (aujourd'hui Saint-Pétersbourg), mais lors de la révolution d'octobre 1917, il a rejoint le régiment des fusiliers lettons pour défendre le gouvernement bolchevique ; ses croquis de Lénine et de ses compagnons d'armes montrent une influence cubiste. En 1918, il conçoit des affiches et des décorations pour les célébrations du 1er mai et entre dans les studios d'art libre (Svomas) à Moscou, où il étudie avec Malevitch et Antoine Pevsner. Dynamic City (1919 ; Athènes, George Costakis priv. col., voir Rudenstine, n° 339) illustre son adoption du style suprématiste. En 1920, Klucis expose avec Pevsner et Naum Gabo sur le boulevard Tverskoy à Moscou ; la même année, Klucis adhère au parti communiste. En 1920-1921, il commence à expérimenter des matériaux, réalisant des constructions en bois et en papier qui combinent la géométrie du suprématisme avec une préoccupation plus constructiviste pour les volumes réels dans l'espace. En 1922, Klucis applique ces expériences à des fins utilitaires en concevant une série de stands d'agit-prop basés sur diverses combinaisons de haut-parleurs, de plateformes de haut-parleurs, d'unités d'affichage, de projecteurs de films et d'écrans. De 1924 à 1930, il donne un cours sur la couleur à la faculté de menuiserie et de métallurgie des Vkhutemas (Ateliers supérieurs artistiques et techniques). En 1925, il participe à l'organisation de la section soviétique de l'Exposition internationale des arts décoratifs et industriels et s'intéresse au photomontage, qu'il utilise dans des affiches d'agit-prop telles que "Nous rejouerons la dette du charbon envers le pays" (1928 ; par exemple, New York, NOMA). Dans les années 1930, il travaille à la conception graphique et typographique de périodiques et de publications officielles. Il est arrêté et meurt pendant les purges de la Seconde Guerre mondiale. Ses œuvres sont exposées : Musée d'art moderne américain, New - York, Musée d'art moderne américain, San - Francisco, Musée d'art moderne de Barcelone, Espagne, Galerie nationale canadienne, Ottawa, Galerie d'État Tretjakow, Moscou.
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