HERMA OF THE FARNESE HERCULES 1:1 IN WHITE CARRARA MARBLE 20th century Life size 1:1 of the huge head of the Farnese Hercules of the National Archaeological Museum of Naples - Italy Sculpture made of white Carrara marble Excelent condition Italy HEIGHT 66cm WIDTH 52cm DEPTH 40cm WEIGHT 180 Kg MATERIAL White Carrara marble The Farnese Hercules is a 317 cm high Hellenistic marble sculpture by Glycon of Athens datable to the 3rd century AD. kept in the National Archaeological Museum of Naples. It appears to be a copy of the bronze original created by Lysippos in the 4th century BC. On the rock, under the club, there is the signature of the copyist Glycon, an Athenian sculptor from the 2nd century AD. The statue, together with the entire Farnese collection present in the National Archaeological Museum of Naples, was found in the Baths of Caracalla in Rome around 1546. It later became part of the collection of Cardinal Alessandro Farnese. For generations the Hercules was placed in the Sala d'Ercole of the Palazzo Farnese in Rome, and with it, in the same building, there were also placed a large part of the ancient sculptures. In 1787, thanks to the inheritance obtained by Charles of Bourbon, son of Elisabetta Farnese, the entire Farnese collection was transferred to Naples and placed first in the Capodimonte palace, built for this purpose, and then, subsequently, in the Palazzo del Real Museum. The statue was found for the first time without some pieces, including the two calves. Thus Guglielmo Della Porta, a pupil of Michelangelo, carried out the restoration of the sculpture by inserting the aforementioned missing parts. Subsequently, when the two fragments of lower limbs were found, it was decided to leave the recently added pieces as they were considered to be of better quality. Only during the Bourbon period of Naples, at the end of the eighteenth century, was it decided to restore the ancient arts by replacing them with the restored ones. Today in the archaeological museum of Naples it is possible to see a wall behind the Hercules on which the two calves sculpted by Guglielmo Della Porta are exhibited. The hero personified the triumph of man's courage over the series of tests posed by the jealous gods. He, son of Zeus, was allowed to achieve definitive immortality. In the classical period, his role as the savior of mankind had been heightened, but he also possessed such mortal flaws as lust and greed. Lysippus's interpretation of him mirrored these aspects of his mortal nature and gave the hero a portrait that he looked up to for the rest of antiquity. This statue represents Hercules, tired at the end of his labours, resting leaning on his club, holding the golden apples stolen from the Hesperides with his right hand behind his back.
HERMA DE L'HERCULE FARNESE 1:1 EN MARBRE BLANC DE CARRARA 20e siècle Grandeur nature 1 :1 de l'énorme tête de l'Hercule de Farnèse du Musée archéologique national de Naples - Italie Sculpture en marbre blanc de Carrare Excellent état Italie HAUTEUR 66cm LARGEUR 52cm PROFONDEUR 40cm POIDS 180 Kg MATIÈRE Marbre blanc de Carrare L'Hercule de Farnèse est une sculpture hellénistique en marbre de 317 cm de haut, réalisée par Glycon d'Athènes et datée du IIIe siècle apr. j.-C., conservée au Musée archéologique national de Naples. Elle semble être une copie de l'original en bronze réalisé par Lysippos au IVe siècle av. Sur le rocher, sous la massue, se trouve la signature du copiste Glycon, sculpteur athénien du IIe siècle après Jésus-Christ. La statue, ainsi que l'ensemble de la collection Farnèse conservée au Musée archéologique national de Naples, a été retrouvée dans les thermes de Caracalla à Rome vers 1546. Elle a ensuite fait partie de la collection du cardinal Alessandro Farnese. Pendant des générations, l'Hercule a été placé dans la salle d'Ercole du Palais Farnèse à Rome, et avec lui, dans le même bâtiment, une grande partie des sculptures antiques. En 1787, grâce à l'héritage obtenu par Charles de Bourbon, fils d'Elisabetta Farnèse, toute la collection Farnèse fut transférée à Naples et placée d'abord dans le palais de Capodimonte, construit à cet effet, puis, par la suite, dans le Musée du Palais Royal. La statue fut retrouvée pour la première fois sans certaines pièces, dont les deux veaux. C'est ainsi que Guglielmo Della Porta, élève de Michel-Ange, a procédé à la restauration de la sculpture en y insérant les parties manquantes susmentionnées. Par la suite, lorsque les deux fragments de membres inférieurs ont été retrouvés, il a été décidé de laisser les pièces récemment ajoutées car elles étaient considérées comme étant de meilleure qualité. Ce n'est qu'à l'époque des Bourbons de Naples, à la fin du XVIIIe siècle, que l'on décida de restaurer les arts anciens en les remplaçant par ceux qui avaient été restaurés. Aujourd'hui, au musée archéologique de Naples, il est possible de voir un mur derrière l'Hercule sur lequel sont exposés les deux veaux sculptés par Guglielmo Della Porta. Le héros personnifiait le triomphe du courage de l'homme sur la série d'épreuves posées par les dieux jaloux. Fils de Zeus, il a pu accéder à l'immortalité définitive. À l'époque classique, son rôle de sauveur de l'humanité avait été renforcé, mais il possédait également des défauts mortels tels que la luxure et la cupidité. L'interprétation de Lysippe reflète ces aspects de sa nature mortelle et donne au héros un portrait qu'il admirera jusqu'à la fin de l'Antiquité. Cette statue représente Hercule, fatigué à la fin de ses travaux, reposant sur sa massue, tenant les pommes d'or volées aux Hespérides, la main droite derrière le dos.
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