An original modernist flower stand made up of four glass shelves of different sizes, positioned at different heights and with a continuous tubular frame. Designed to display plants and flowers in a beautiful composition.
This piece is a prime example of the avant-garde 1930’s tubular furniture production. It’s design is inspired by Emile Guyot work for Thonet and was most likely produced by UP Brno (under the art directorship of Jindrich Halabala in their metal workshop in Kyjov, Czechoslovakia).
In the 1920's and 1930's there were variations of flower stands designed by different architects and produced by various manufacturers. It was a very popular piece of furniture and every modern household wanted one.
The form and design concept of this piece is inspired by the tubular furniture developed by Marcel Breuer during the 1920’s. The idea behind Breuer's tubular design was to make furniture that would match the emerging Modernist architecture and the new proposed way of living. Functional with minimal detailing, making the furniture pieces light and almost “invisible”.
Overall the flower stand is in good vintage condition. There is some wear and patina on some parts of the steel frame and on the rubber glass holders gained from its use over the years. The original glass was broken and replaced by four new pieces that are the exact replicas.
Un présentoir à fleurs moderniste original composé de quatre étagères en verre de différentes tailles, positionnées à différentes hauteurs et dotées d'un cadre tubulaire continu. Conçu pour présenter des plantes et des fleurs dans une belle composition.
Cette pièce est un excellent exemple de la production avant-gardiste de meubles tubulaires des années 1930. Son design s'inspire du travail d'Emile Guyot pour Thonet et a probablement été produit par UP Brno (sous la direction artistique de Jindrich Halabala dans leur atelier de métal à Kyjov, en Tchécoslovaquie).
Dans les années 1920 et 1930, il y a eu des variations de porte-fleurs conçues par différents architectes et produites par différents fabricants. C'était un meuble très populaire et tous les foyers modernes en voulaient un.
La forme et le concept de cette pièce s'inspirent des meubles tubulaires conçus par Marcel Breuer dans les années 1920. L'idée derrière le design tubulaire de Breuer était de fabriquer des meubles qui s'accorderaient avec l'architecture moderniste naissante et le nouveau mode de vie proposé. Fonctionnels et dotés de détails minimaux, les meubles sont légers et presque "invisibles".
Dans l'ensemble, le porte-fleurs est en bon état. Il y a de l'usure et de la patine sur certaines parties du cadre en acier et sur les supports de verre en caoutchouc qui ont été utilisés au fil des ans. Le verre d'origine a été cassé et remplacé par quatre nouvelles pièces qui sont des répliques exactes.
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