Jean Lurcat Limited Edition lithograph of an Owl / Chouette Hand Signed c1940-1960 unframed Rare and Original numbered 44 of 200 a short run because the printing plates were destroyed once the 200 were produced taken from the original painting by Lurcat with 30 extra copies for the artist himself Hand signed by the Lurcat in pencil and also his lithographer Berto who confirms the plates were destroyed Full details confirmed on the back of the print Lurcat 1892-1966 Famous Mid Century Painter Cartonnier Tapestry designer Unframed on good art paper having with only very minor signs of age having been carefully preserved by former owner Measures: Actual image 46cm 18 inches high 35cm 13.8inches wide.
In 1917, Jean Lurçat made his first tapestries: Filles Vertes (Green Girls) and Soirée dans Grenade (Evening in Grenada). In 1921, Jean Lurçat met Louis Marcoussis, he discovered Picasso and Max Jacob, and created decoration and costumes for Le spectacle de la Compagnie Pitoeff: In 1936, Jean Lurçat was inspired when he saw the tapestry L'Apocalypse (The Apocalypse), which was woven in the 14th century. In 1938, Moisson was sewn. In 1939, he exhibited in New York and in Paris. In September, he took up residence in Aubusson with Gromaire and Dubreuil in order to renovate the art of tapestry, which at the time had fallen to a low point. His innovative technique used a simplified palette and robust weaving at broad point. During this period he abandoned oil painting in favour of poster paints. The Musée National d'Art Moderne (National Museum of Modern Art) acquired Jardin des Coqs (Garden of Roosters) and L'Homme aux Coqs (The Man of the Roosters), of which the cardboard would be destroyed by the SS in 1944 in Lanzac.
Jean Lurcat Lithographie en édition limitée d'un hibou / Chouette signée à la main c1940-1960 non encadré Rare et original numéroté 44 de 200 un petit tirage parce que les plaques d'impression ont été détruites une fois que les 200 ont été produites prises de la peinture originale de Lurcat avec 30 copies supplémentaires pour l'artiste lui-même Signé à la main par le Lurcat au crayon et aussi son lithographe Berto qui confirme les plaques ont été détruites Tous les détails confirmés sur le dos de la copie Lurcat 1892-1966 Famous Mid Century Painter Cartonnier Tapestry designer Unframed on good art paper having with only very minor signs of age having been carefully preserved by former owner Measures : Image réelle 46cm 18 pouces de haut 35cm 13.8 pouces de large
En 1917, Jean Lurçat réalise ses premières tapisseries : Filles Vertes et Soirée dans Grenade. En 1921, Jean Lurçat rencontre Louis Marcoussis, il découvre Picasso et Max Jacob, et crée des décors et des costumes pour Le spectacle de la Compagnie Pitoeff. En 1936, Jean Lurçat est inspiré par la tapisserie L'Apocalypse, tissée au XIVe siècle. En 1938, Moisson est cousu. En 1939, il expose à New York et à Paris. En septembre, il s'installe à Aubusson avec Gromaire et Dubreuil afin de rénover l'art de la tapisserie, alors tombé au plus bas. Sa technique novatrice fait appel à une palette simplifiée et à un tissage robuste à large pointe. C'est à cette époque qu'il abandonne la peinture à l'huile au profit de la peinture d'affiches. Le Musée National d'Art Moderne acquiert le Jardin des Coqs et L'Homme aux Coqs, dont le carton sera détruit par les SS en 1944 à Lanzac.
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