Man and Red Arrow, Albuquerque, New Mexico is a stunning Colour Print on Hahnemuehle Paper in an Edition of 20 in this size by photographer Michael Ormerod. All prints are produced to order. Lead times between 5-10 days. The body of work, States of America, is the photographic legacy of one of the UK’s leading photographic talents whose untimely death in 1991 ended prematurely the highly promising career of a distinctive and powerful photographic voice. Michael Ormerod was born in Cheshire in 1947. He lived in Newcastle, but spent many years travelling America. Fascinated by the American image, and following in the footsteps of Robert Frank, Ormerod took to the American West to find a washed out dream of capitalism. His images capture a strange juxtaposition of an American beauty tainted by a hidden sense of menace and corruption. The photographs are understated, but show an unseen America, where the industrial heartland is decaying, highways stand empty and towns are deserted. The subjects of Ormerod’s work are the disenfranchised. A teenager cycles through her neighbourhood wearing a Halloween-style hockey mask, a Native American man stands in a graveyard, their expressions are unreadable. The work subverts traditional American icons. A white picket fence is staved in, a huge billboard for Miss Teen Dakota USA stands next to an empty highway. Inverting the famous Hollywood sign, Ormerod photographs a Texaco sign from the back, dominating the empty, Western landscape. The works also show humour – a giant fake dinosaur looms in the distance of a desert landscape, a stuffed moose head is displayed in the window of a diner. The subjects of the work are unconventional, surreal and sometimes mundane, but create an atmosphere of an eerie backwater America. His photographs are those of the outsider, constantly travelling through a no-man’s-land. A sense of pessimism pervades, showing how the commercial boom of the 1950s has collapsed, leaving deserted streets, rubbish dumps and alienation. It is a land where the American Dream has turned sour. Ormerod’s book, States of America, was published shortly after he died to mark an exhibition held at the Zelda Cheatle Gallery, London. Since then, only one major exhibition of his work has taken place in Sheffield in 2003. A reappraisal of his powerful and uncompromising chronicle of America is long overdue.
Man and Red Arrow, Albuquerque, New Mexico est une superbe impression couleur sur papier Hahnemuehle, éditée à 20 exemplaires dans ce format par le photographe Michael Ormerod. Tous les tirages sont produits sur commande. Les délais de livraison sont de 5 à 10 jours. L'ensemble de l'œuvre, States of America, est l'héritage photographique de l'un des plus grands talents photographiques du Royaume-Uni, dont la mort prématurée en 1991 a mis fin à la carrière très prometteuse d'une voix photographique puissante et distinctive. Michael Ormerod est né dans le Cheshire en 1947. Il a vécu à Newcastle, mais a passé de nombreuses années à voyager en Amérique. Fasciné par l'image américaine et suivant les traces de Robert Frank, Ormerod s'est rendu dans l'Ouest américain pour y trouver le rêve délavé du capitalisme. Ses images capturent une étrange juxtaposition d'une beauté américaine entachée d'un sens caché de la menace et de la corruption. Les photographies sont discrètes, mais elles montrent une Amérique invisible, où le cœur industriel est en décomposition, où les autoroutes sont vides et les villes désertes. Les sujets de l'œuvre d'Ormerod sont les laissés-pour-compte. Une adolescente fait du vélo dans son quartier en portant un masque de hockey de style Halloween, un Amérindien se tient dans un cimetière, leurs expressions sont indéchiffrables. L'œuvre subvertit les icônes américaines traditionnelles. Une clôture blanche est entaillée, un énorme panneau d'affichage pour Miss Teen Dakota USA se trouve à côté d'une autoroute vide. Inversant le célèbre panneau Hollywood, Ormerod photographie une enseigne Texaco de dos, dominant le paysage vide de l'Ouest. Les œuvres font également preuve d'humour - un faux dinosaure géant se profile au loin dans un paysage désertique, une tête d'élan empaillée est exposée dans la vitrine d'un restaurant. Les sujets des œuvres sont peu conventionnels, surréalistes et parfois banals, mais ils créent une atmosphère d'Amérique sinistre. Ses photographies sont celles d'un étranger qui voyage constamment dans un no man's land. Un sentiment de pessimisme est omniprésent, montrant comment le boom commercial des années 1950 s'est effondré, laissant derrière lui des rues désertes, des décharges d'ordures et l'aliénation. C'est un pays où le rêve américain a tourné au vinaigre. Le livre d'Ormerod, States of America, a été publié peu après sa mort à l'occasion d'une exposition organisée à la Zelda Cheatle Gallery, à Londres. Depuis lors, une seule exposition majeure de son œuvre a eu lieu à Sheffield en 2003. Une réévaluation de sa chronique puissante et sans concession de l'Amérique s'impose depuis longtemps.
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