"The idea behind the creation of the Daphine lamp is as simple as effective: a pivoting diffuser, an articulated arm in two segments and an electromechanical transformer on a cylindrical base between two metal caps.
The Daphine first “saw the light” in a small workshop in Sedriano (Milan) in 1975 thanks to the skilful hands of Tommaso Cimini, a mechanical engineering expert, and the machines he had retooled for the purpose.
The Daphine springs from Tommaso Cimini’s design philosophy, “Lots of light, not much lamp”.
It undoubtedly deserves the status of a ‘lighting design icon’. Over the years it has figured in the collections of the world’s main design and contemporary art museums, including the Brooklyn Museum and Judd Foundation in New York, the Musée des Arts Décoratifs in Paris, the Neue Sammlung in Munich and the Triennale in Milan.
A few years after the launch of the Daphine, a floor-standing version was introduced.
Its 2-segment arm and freely adjustable head allow light to be trained where it’s needed for maximum visual comfort.
Both segments of the arm – of different, nicely proportioned lengths – can be set at various angles. By adjusting their relative positions, and that of the diffuser, the Daphine Terra can be given a great variety of configurations to train its light in precisely the right spot.
The bulkier cast iron base ensures perfect stability.
"L'idée à la base de la création de la lampe Daphine est aussi simple qu'efficace : un diffuseur pivotant, un bras articulé en deux segments et un transformateur électromécanique sur une base cylindrique entre deux capuchons métalliques.
La Daphine a vu le jour en 1975 dans un petit atelier de Sedriano (Milan) grâce aux mains habiles de Tommaso Cimini, expert en ingénierie mécanique, et aux machines qu'il avait réaménagées à cet effet.
La Daphine est née de la philosophie de conception de Tommaso Cimini : "Beaucoup de lumière, peu de lampe".
Elle mérite sans aucun doute le statut d'"icône du design d'éclairage". Au fil des ans, elle a figuré dans les collections des principaux musées de design et d'art contemporain du monde, notamment le Brooklyn Museum et la Judd Foundation à New York, le Musée des Arts Décoratifs à Paris, la Neue Sammlung à Munich et la Triennale à Milan.
Quelques années après le lancement du Daphine, une version sur pied a été introduite.
Son bras à deux segments et sa tête librement réglable permettent de diriger la lumière là où elle est nécessaire, pour un confort visuel maximal.
Les deux segments du bras - de longueurs différentes et bien proportionnées - peuvent être réglés à différents angles. En ajustant leurs positions relatives, ainsi que celle du diffuseur, le Daphine Terra peut recevoir une grande variété de configurations pour diriger sa lumière exactement au bon endroit.
Le socle en fonte, plus volumineux, assure une parfaite stabilité.
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