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An organic and Brutalist style Butterly table lamp. No crisps or cracks. Has been professionally rewired and PAT tested. Easily rewired for all regions. Bernard Rooke (born 1938) is a British artist and studio potter. Rooke has exhibited his "Brutalist" ceramics and painting both in the UK and abroad with work in many collections both public and private including the Victoria and Albert Museum, Cleveland Museum of Art, Nuffield Foundation, Röhsska Museum in Sweden and the Trondheim Kunstmuseum in Norway. Bernard Rooke attended Ipswich School of Art studying painting and lithography before going on to study at Goldsmiths College of Art. It was while studying here that he decided to take up pottery. Although unfamiliar with this craft and tradition, he found that working with clay provided new opportunities for freedom of interpretation and creativity. In 1960 Rooke set up his first pottery in Forest Hill in South London along with Alan Wallwork. It was a very small room with enough space for a small electric kiln. He was initially using mainly hand building, coiling, blocking and slabbing techniques. While researching ideas, he was supporting himself by part-time lecturing at London University, Goldsmiths College and St Mary''s College. In addition, Rooke''s membership of ''The Craftsman Potters'' Association'' enabled him to show his work in a shop in Carnaby Street in London. In 1967, both the need for a larger working space and becoming disillusioned with living in London spurred Rooke into moving out of the city and to an old mill building in Swilland in Suffolk. Rooke wanted to widen the range of work so as to become more commercial. with the birth of his son, Aaron, and much needed work to be done on the mill, it was important to be able to make a living. In 1968, the Grand Metropolitan Hotel commissioned Rooke to make 120 standard lamps, 120 table lamps as well as a 24 foot long ceramic mural and another 9 foot high, which incorporated interior lighting. The money from the commission helped to pay for much needed restoration work on the mill. By the 1970s, a gallery space was opened in the windmill and run by Susan Rooke, Bernard''s wife, selling work to locals and tourists as well as to American airmen based nearby. The vision for Mill Gallery was beginning to develop and alongside this a reputation was building bringing in a good source of income. Sons Aaron and Felix were becoming more involved with the running of the pottery, giving Bernard more time to develop new ideas and designs and more time to continue with his painting. In 2004, the Rooke family decided not to sell to the public through the gallery anymore and close the pottery to concentrate more on painting and printmaking. In 2017 Bernard''s lighting was featured in the Exhibition: “Glass, Light, Paint & Clay” at the Peterborough Museum and Art Gallery. The exhibition featured four artists: Bernard Rooke, John Maltby, Duncan Clarke and Sam Herman selected from the Graham Cooley collection. The catalogue (ISBN 978-1-78808-185-6) features an interview with Bernard in which he describes his life and work. 2.8 kg.
Lampe de table Butterly de style organique et brutaliste. Pas de craquelures ni de fissures. Elle a été recâblée par un professionnel et a fait l'objet d'un test PAT. Facile à recâbler pour toutes les régions. Bernard Rooke (né en 1938) est un artiste et potier d'atelier britannique. Rooke a exposé ses céramiques et peintures "brutalistes" au Royaume-Uni et à l'étranger. Ses œuvres font partie de nombreuses collections publiques et privées, notamment le Victoria and Albert Museum, le Cleveland Museum of Art, la Nuffield Foundation, le Röhsska Museum en Suède et le Trondheim Kunstmuseum en Norvège. Bernard Rooke a étudié la peinture et la lithographie à l'Ipswich School of Art avant de poursuivre ses études au Goldsmiths College of Art. C'est au cours de ses études qu'il a décidé de se lancer dans la poterie. Bien qu'il ne connaisse pas cet artisanat et cette tradition, il a découvert que le travail de l'argile offrait de nouvelles possibilités de liberté d'interprétation et de créativité. En 1960, Rooke a ouvert sa première poterie à Forest Hill, dans le sud de Londres, avec Alan Wallwork. Il s'agissait d'une toute petite pièce, avec suffisamment d'espace pour un petit four électrique. Au début, il utilisait principalement des techniques de construction manuelle, d'enroulement, de blocage et d'enfoncement. Tout en recherchant des idées, il subvient à ses besoins en donnant des cours à temps partiel à l'université de Londres, au Goldsmiths College et au St Mary's College. En outre, l'adhésion de Rooke à "The Craftsman Potters'' Association" lui permet d'exposer ses œuvres dans une boutique de Carnaby Street à Londres. En 1967, le besoin d'un espace de travail plus grand et la désillusion de vivre à Londres ont poussé Rooke à quitter la ville pour s'installer dans un ancien moulin à Swilland, dans le Suffolk. Rooke souhaitait élargir sa gamme de travaux afin de devenir plus commercial. Avec la naissance de son fils, Aaron, et la nécessité d'effectuer des travaux au moulin, il était important de pouvoir gagner sa vie. En 1968, le Grand Metropolitan Hotel a demandé à Rooke de fabriquer 120 lampes standard, 120 lampes de table ainsi qu'une peinture murale en céramique de 24 pieds de long et une autre de 9 pieds de haut, qui incorporait l'éclairage intérieur. L'argent de cette commande a permis de financer les travaux de restauration du moulin, qui en avaient grand besoin. Dans les années 1970, une galerie a été ouverte dans le moulin à vent et gérée par Susan Rooke, l'épouse de Bernard, qui vendait ses œuvres aux habitants et aux touristes, ainsi qu'aux aviateurs américains basés dans les environs. La vision de la Mill Gallery commençait à se développer et, parallèlement, une réputation se construisait, apportant une bonne source de revenus. Les fils Aaron et Felix s'impliquent de plus en plus dans la gestion de la poterie, ce qui laisse à Bernard plus de temps pour développer de nouvelles idées et de nouveaux modèles, et plus de temps pour continuer à peindre. En 2004, la famille Rooke a décidé de ne plus vendre au public par l'intermédiaire de la galerie et de fermer la poterie pour se concentrer davantage sur la peinture et la gravure. En 2017, l'éclairage de Bernard a été présenté lors de l'exposition "Glass, Light, Paint & Clay" : "Glass, Light, Paint & Clay" au musée et à la galerie d'art de Peterborough. L'exposition présentait quatre artistes : Bernard Rooke, John Maltby, Duncan Clarke et Sam Herman, sélectionnés dans la collection Graham Cooley. Le catalogue (ISBN 978-1-78808-185-6) comprend une interview de Bernard dans laquelle il décrit sa vie et son travail. 2.8 kg.
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