Edition of 50. Lee Marvin is a striking portrait, on fibre paper, from iconic 20th Century photographer David Steen. Steen’s introduction to photography was as a 15-year-old school leaver joining Picture Post where he had the good luck to be taken under the wing of the legendary Bert Hardy as an assistant. It was the ultimate training ground in photojournalism, and the launch pad for his career. David’s reunion with Picture Post after doing his National Service was short-lived. The magazine was losing ground and closed. He moved to Fleet Street, first to a bright new Mirror title, Woman’s Sunday Mirror, where incidentally he picked up First Prize in Encyclopaedia Britannica’s Best Pictures of the Year Award for his sequence of ‘Birth of a Baby’, the progress of a young woman delivering her own baby under hypnosis. He was 21, the youngest ever to be awarded this prize. There followed time as a staff photographer with The Daily Mail; Fleet Street was the hub of the world. Then on to freelancing…Queen magazine, Nova, the Sunday Times Magazine, international magazines around the world, over the years covering projects as diverse as riots in Harlem to a film set in Acapulco, a battered wives’ refuge to the Queen and family at Sandringham: the hopeless, the homeless, the glitterati. Trained on the maxim ‘every picture tells a story’ he has focused on film stars, actors, criminals, politicians, prime ministers and countless men, women and children going about their everyday lives.
Édition de 50 exemplaires. Lee Marvin est un portrait saisissant, sur papier fibre, du photographe emblématique du 20e siècle David Steen. David Steen s'est initié à la photographie à l'âge de 15 ans, alors qu'il quittait l'école pour rejoindre Picture Post, où il a eu la chance d'être pris sous l'aile du légendaire Bert Hardy en tant qu'assistant. Ce fut le meilleur terrain d'entraînement au photojournalisme et la rampe de lancement de sa carrière. Les retrouvailles de David avec Picture Post après son service national ont été de courte durée. Le magazine perd du terrain et ferme ses portes. Il déménage à Fleet Street, d'abord pour un tout nouveau titre du Mirror, le Woman's Sunday Mirror, où il remporte d'ailleurs le premier prix des meilleures images de l'année décerné par l'Encyclopaedia Britannica pour sa séquence de "Birth of a Baby", l'accouchement d'une jeune femme sous hypnose. Il avait 21 ans, ce qui en fait le plus jeune lauréat de l'histoire. Il a ensuite travaillé comme photographe pour le Daily Mail ; Fleet Street était la plaque tournante du monde. Au fil des ans, il a couvert des projets aussi divers que des émeutes à Harlem, un plateau de tournage à Acapulco, un refuge pour femmes battues, la reine et sa famille à Sandringham : les sans-abri, les sans-logis, la crème de la crème. Formé à la maxime "chaque image raconte une histoire", il s'est intéressé aux stars de cinéma, aux acteurs, aux criminels, aux hommes politiques, aux premiers ministres et à un nombre incalculable d'hommes, de femmes et d'enfants dans leur vie quotidienne.
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