François Fiedler - Composition - Original Lithograph From the literary review ''XXe Siècle'' 1960 Dimensions: 32 x 24 cm Publisher: G. di San Lazzaro. Biography François Fiedler was born in Kassa, Hungary in 1921. He starts at a young age by painting academic portraits and copying the grand masters of the past. After his university studies he enrolls in the Fine Arts Academy of Budapest. At the age of 25, in 1946, François Fiedler moves to Paris. It is during this period immediately after the war that his work evolves towards abstraction; he practices a gestural painting in ‘coulages’. Straight away his first solo exhibitions are organized. He also participates in group exhibitions such as the ‘Salon des Realities Nouvelles’ and the ‘Salon de Mai’. His friend Joan Miro introduces him to Aime Maeght; also to Braque and Calder, following the example of Tapies, Ubac and Tal-Coat, be becomes one of the artists in the circle who gravitates who toward the famous gallery owner. From now on this will assure him numerous exhibitions. From 1959-1974, no less than four editions of the magazine ‘Derriere le Mirror’ are entirely dedicated to him. Besides painting, which will remain his principal means of expression, Fiedler will experiment for several years with etching. Stamping his destiny, he achieves an original style, relief that will add a particular ''dramatic'' intensity to his work. The magic alchemy that comes out of his engraving is allied to an esthetic approach that is extremely rigorous that nourishes Fiedler and is proof of his questioning. This becomes a departure point of a reflex ion of the singular and the multiple, of the notion of identity, which is fundamental to his work. During these diverse periods, Fiedler plays with the unusualness of his style. The artist illustrates diverse works such as St. John of the Cross, Hercules and Claude Ollier. Fielder works for more than 2 years on 35 etchings for the Illustrations of the Evangeline According to St. Matthew, but the publication of this work is compromised by the death of Aimé Maeght in 1981. François Fielder remains unrecognized despite the importance of his work.
François Fiedler - Composition - Lithographie originale tirée de la revue littéraire ''XXe Siècle'' 1960 Dimensions : 32 x 24 cm Éditeur : G. di San Lazzaro. Biographie François Fiedler est né à Kassa, en Hongrie, en 1921. Il commence très jeune à peindre des portraits académiques et à copier les grands maîtres du passé. Après ses études universitaires, il s'inscrit à l'Académie des Beaux-Arts de Budapest. À l'âge de 25 ans, en 1946, François Fiedler s'installe à Paris. C'est pendant cette période de l'après-guerre que son travail évolue vers l'abstraction ; il pratique une peinture gestuelle en "coulages". D'emblée, ses premières expositions personnelles sont organisées. Il participe également à des expositions collectives comme le "Salon des Réalités Nouvelles" et le "Salon de Mai". Son amie Joan Miro lui fait connaître Aime Maeght, Braque et Calder, à l'instar de Tapies, Ubac et Tal-Coat, et devient l'un des artistes du cercle qui gravite autour du célèbre galeriste. Cela lui assurera désormais de nombreuses expositions. De 1959 à 1974, pas moins de quatre numéros de la revue "Derrière le miroir" lui sont entièrement consacrés. Outre la peinture, qui restera son principal moyen d'expression, Fiedler expérimentera pendant plusieurs années la gravure. En marquant son destin, il obtient un style original, un relief qui ajoutera une intensité "dramatique" particulière à son œuvre. L'alchimie magique qui se dégage de sa gravure s'allie à une démarche esthétique extrêmement rigoureuse qui nourrit Fiedler et témoigne de son questionnement. Celle-ci devient le point de départ d'un réflexe du singulier et du multiple, de la notion d'identité, qui est fondamentale dans son travail. Au cours de ces diverses périodes, Fiedler joue avec la singularité de son style. L'artiste illustre des œuvres aussi diverses que Saint-Jean de la Croix, Hercule et Claude Ollier. Fielder travaille pendant plus de 2 ans sur 35 gravures pour les Illustrations de l'Évangéline selon saint Matthieu, mais la publication de ce travail est compromise par la mort d'Aimé Maeght en 1981. François Fielder reste méconnu malgré l'importance de son travail.
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