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Photo of Aulo Guidi is an original Lithograph realized by Mino Trafeli in 1980s. Hand signed. Good conditions. Mino Trafeli (Volterra, December 29, 1922 - Volterra, August 9, 2018) was an Italian sculptor and partisan. Fundamental to his education is the art institute in Florence, Magisterium section, not only because here he meets notable teachers (Paronchi, one of the most interesting personalities of the Italian literary panorama, is his professor of Italian literature), but because he enters in contact with a lively and "moving" city. In 1944, Trafeli, thanks to a friend who had put him in contact with the clandestine movement, actively participates in the resistance in the Galluzzo area, Florence. After the war, he maintained his membership in the Pd'A, to then merge, with the left of his party, for a short time, in the PSI within which he maintained his autonomy of libertarian imprint, contributing (as a political militant of basis, as he likes to say) as a provincial municipal councilor, to fundamental projects for the life of Volterra. During his socialist political activity (1956-1957) he agreed to be an illustrator with satirical cartoons for the ancient Florentine socialist newspaper "La Difesa" then led by Lelio Lagorio, future minister of the Republic. The choice to live in his hometown did not prevent him from contacting the most significant centers of contemporary art and culture, especially Milan where he is linked to the Fumagalli Galleria delle Ore. Precious is his intellectual presence in the sixties not only for research and for creative projects, but also for his political vision which leads him to understand the phenomenon of youth protest of which he becomes a critical interlocutor. As Enrico Crispolti writes, "the provocation of behavior that Trafeli comes to suggest in his recent sculptures (those of the sixties, ed.) is therefore of a critical and problematic order. In this sense he understands a duty of generation, of his generation (that appeared precisely after the war), as a specific response in the current debate". Often the sculptor from Volterra, just like Pietro Gobetti, speaks of political culture. The sensitivity of the creative towards the problems of his time (not only in a relative sense) is always present even when one speaks implicitly of the human condition. Without expressing that concept of the death of art of which Hegel speaks. from 1942 he taught at the art institute of Volterra. He exhibits at the Galleria delle Ore di Fumagalli in Milan, the Galleria Schneider in Rome, the Galleria Antidogma in Turin at the Venice Art Biennale, the Carrara Sculpture Biennale and the Rome Quadrennial of Art.
La photo d'Aulo Guidi est une lithographie originale réalisée par Mino Trafeli dans les années 1980. Signée à la main. Bon état de conservation. Mino Trafeli (Volterra, 29 décembre 1922 - Volterra, 9 août 2018) était un sculpteur et partisan italien. L'institut d'art de Florence, section Magisterium, est fondamental pour sa formation, non seulement parce qu'il y rencontre des professeurs remarquables (Paronchi, l'une des personnalités les plus intéressantes du panorama littéraire italien, est son professeur de littérature italienne), mais aussi parce qu'il entre en contact avec une ville vivante et "en mouvement". En 1944, Trafeli, grâce à un ami qui l'avait mis en contact avec le mouvement clandestin, participe activement à la résistance dans le quartier de Galluzzo, à Florence. Après la guerre, il maintient son adhésion au Pd'A, pour ensuite fusionner, avec la gauche de son parti, pour une courte période, dans le PSI au sein duquel il maintient son autonomie d'empreinte libertaire, contribuant (en tant que militant politique de base, comme il aime à le dire) en tant que conseiller municipal provincial, à des projets fondamentaux pour la vie de Volterra. Pendant son activité politique socialiste (1956-1957), il accepte d'être illustrateur de dessins satiriques pour l'ancien journal socialiste florentin "La Difesa", alors dirigé par Lelio Lagorio, futur ministre de la République. Le choix de vivre dans sa ville natale ne l'a pas empêché d'entrer en contact avec les centres d'art et de culture contemporains les plus importants, en particulier Milan, où il est lié à la Fumagalli Galleria delle Ore. Précieuse est sa présence intellectuelle dans les années soixante, non seulement pour la recherche et les projets créatifs, mais aussi pour sa vision politique qui l'amène à comprendre le phénomène de la contestation juvénile dont il devient un interlocuteur critique. Comme l'écrit Enrico Crispolti, "la provocation de comportements que Trafeli en vient à suggérer dans ses sculptures récentes (celles des années soixante, ndlr) est donc d'ordre critique et problématique. En ce sens, il comprend un devoir de génération, de sa génération (apparue précisément après la guerre), comme une réponse spécifique dans le débat actuel". Souvent, le sculpteur de Volterra, tout comme Pietro Gobetti, parle de culture politique. La sensibilité du créateur à l'égard des problèmes de son temps (et pas seulement dans un sens relatif) est toujours présente, même lorsque l'on parle implicitement de la condition humaine. Sans exprimer ce concept de mort de l'art dont parle Hegel, il enseigne à partir de 1942 à l'institut d'art de Volterra. Il expose à la Galleria delle Ore di Fumagalli à Milan, à la Galleria Schneider à Rome, à la Galleria Antidogma à Turin, à la Biennale d'art de Venise, à la Biennale de sculpture de Carrare et à la Quadriennale d'art de Rome.
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