Image dimensions: 36.5 x 23 cm. Fallen Knight from "Intermezzi" is an original print realized by Max Klinger in 1881. Signature and number of the print on plate. Black and white etching and aquatint. Original title: Gefallener Reiter The artwork is from the portfolio Intermezzi, Opus IV, published by Theo Stroefer's Kunstverlag, Munich, in 1881. Good conditions except for little folds along the margins. The portfolio is composed of 12 plates, unrelated to any conceptual link, whose title is a clear reference to music production. The suite was designed by the engraver and art dealer Herman Sagert. The two initial and final plates are the intermezzos, whilst the other eight depict mythological and literary themes. The plates from 3 to 6 represent centaurs, while from 7 to 10 they illustrate "Simplicius Simplicissimus", a picaresque novel of the lower Baroque style, written in 1668 by Hans Jakob Christoffel von Grimmelshausen, and inspired by the events of the Thirty Years' War. Plate number XI, Fallen Knight, is one of the two plates dedicated to the theme of death. A man lying on the ground lies lifeless, next to his horse surrounded by a wolf and threatening crows. Reference: "Max Klinger Inconscio, mito e passioni alle origini del destino dell'uomo" curated by Patrizia Foglia and Diego Galizzi, Ceribelli Editore, 2019, p.47 This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Dimensions de l'image : 36.5 x 23 cm. Le chevalier tombé de "Intermezzi" est une estampe originale réalisée par Max Klinger en 1881. Signature et numéro de l'estampe sur la plaque. Gravure et aquatinte en noir et blanc. Titre original : Gefallener Reiter L'œuvre provient du portfolio Intermezzi, Opus IV, publié par Theo Stroefer's Kunstverlag, Munich, en 1881. En bon état, à l'exception de petits plis dans les marges. Le portfolio est composé de 12 planches, sans lien conceptuel, dont le titre est une référence claire à la production musicale. La suite a été conçue par le graveur et marchand d'art Herman Sagert. Les deux planches initiales et finales sont les intermezzos, tandis que les huit autres représentent des thèmes mythologiques et littéraires. Les planches 3 à 6 représentent des centaures, tandis que les planches 7 à 10 illustrent "Simplicius Simplicissimus", un roman picaresque de style baroque inférieur, écrit en 1668 par Hans Jakob Christoffel von Grimmelshausen et inspiré par les événements de la guerre de Trente Ans. La planche numéro XI, Chevalier déchu, est l'une des deux planches consacrées au thème de la mort. Un homme allongé sur le sol gît sans vie, à côté de son cheval, entouré d'un loup et de corbeaux menaçants. Référence : "Max Klinger Inconscio, mito e passioni alle origini del destino dell'uomo" curated by Patrizia Foglia and Diego Galizzi, Ceribelli Editore, 2019, p.47 Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art en Italie créée il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix de marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour exiger la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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