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Oil on canvas Maxwell Stevens is an American artist born in 1971 who lives and works in New York, USA. He received an MFA in Painting from the School of Art at Washington University in Saint Louis in 1995, and a BFA in Painting from The Atlanta College of Art, now SCAD Atlanta in 1993. He is best known for his multi-layered paintings and drawings that overlay photorealistic images with vivid, energized abstractions. Shortly after moving to New York City, after many years of working exclusively in non-representational abstraction, Maxwell Stevens embarked on a significant stylistic shift in his approach to his art. He began composing his canvases with recognizable imagery, incorporating photorealist figures and lifelike scenes into his works, and then abruptly superposing these paintings directly with tumultuous abstractions. This new period is clearly identifiable by large abstract painted gestures superimposed directly on top of photorealist paintings that have become increasingly descriptive, with each series correlating the seasons, Spring, Summer, Autumn, and Winter, around a deeply personal and often autobiographical theme. In an essay entitled Maxwell Stevens: Thesis, Antithesis & Synthesis, NYArts Magazine observed “These vivid gestures of thick impasto grow invariably in an upwards motion as abrupt expressions that reach the viewer with immediate emotional charge and the space far beyond the canvas.” By dramatically increasing the surface tension of the canvases, from the chaotic clouds of brushstrokes that remain individually visible underneath, to the bowlike tension of a unified flat and hard mirror surface, the artist makes them most accessible to the viewer. Writing for Meer Magazine, Art Critic Alejandro Pardo described the paintings this way, “The surface you see becomes both the frontier that separates and the gate that opens and integrates the outer and inner spaces.” The possibilities with his newly invented approach has allowed him to introduce a wide variety of content and narrative situations into what at first glance often appears as a purely abstract picture, opening up to new subject matter while raising important questions about the very nature of representation, perception, and pattern recognition, constantly questioning and pushing the limits of painting as a form. Often working with everyday scenes drawn directly from life, the artist has said “I’m interested in the domestic arena as the primary site for our psychological and emotional experiences, and in how we exist differently, historically, within each passing moment. I try to use abstraction and the fragmentation of representational imagery to evoke this.” Exploring an array of subjects over the years, his pictures address many of the shared aspects of the human condition. Maxwell Stevens has exhibited extensively and internationally in contemporary venues from Tokyo to Dallas to New York, alongside major artists such as Cy Twombly, Joseph Beuys, and Dorothea Rockburne. His paintings and projects have been featured in numerous publications including Art in America, NY Arts Magazine, Meer Magazine, The Museum of Modern Art Contemporary Drawing and Print Associates Bulletin, Fine Art Connoisseur, The St. Louis Post-Dispatch, and Art Papers, among many others.
Huile sur toile Maxwell Stevens est un artiste américain né en 1971 qui vit et travaille à New York, aux États-Unis. Il a obtenu une maîtrise en peinture à l'école d'art de l'université de Washington à Saint Louis en 1995, et une licence en peinture au Atlanta College of Art, aujourd'hui SCAD Atlanta, en 1993. Il est surtout connu pour ses peintures et dessins multicouches qui superposent des images photoréalistes à des abstractions vives et énergiques. Peu après avoir déménagé à New York, Maxwell Stevens s'est lancé dans un changement stylistique important dans son approche de l'art, après avoir travaillé pendant de nombreuses années exclusivement dans le domaine de l'abstraction non représentative. Il commence à composer ses toiles avec une imagerie reconnaissable, incorporant des figures photoréalistes et des scènes réalistes dans ses œuvres, puis superpose brusquement ces peintures directement avec des abstractions tumultueuses. Cette nouvelle période est clairement identifiable par de grands gestes abstraits peints superposés directement à des peintures photoréalistes de plus en plus descriptives, chaque série mettant en corrélation les saisons, le printemps, l'été, l'automne et l'hiver, autour d'un thème profondément personnel et souvent autobiographique. Dans un essai intitulé Maxwell Stevens : Thesis, Antithesis & Synthesis, le NYArts Magazine observe que "ces gestes vifs d'empâtement épais se développent invariablement dans un mouvement ascendant comme des expressions abruptes qui atteignent le spectateur avec une charge émotionnelle immédiate et l'espace bien au-delà de la toile" En augmentant considérablement la tension de surface des toiles, des nuages chaotiques de coups de pinceau qui restent visibles individuellement sous la toile, à la tension en forme d'arc d'une surface miroir unifiée, plate et dure, l'artiste les rend plus accessibles au spectateur. Le critique d'art Alejandro Pardo, dans le magazine Meer, a décrit les peintures de la manière suivante : "La surface que vous voyez devient à la fois la frontière qui sépare et la porte qui ouvre et intègre les espaces extérieurs et intérieurs" Les possibilités offertes par sa nouvelle approche lui ont permis d'introduire une grande variété de contenus et de situations narratives dans ce qui, à première vue, apparaît souvent comme une image purement abstraite, ouvrant ainsi la voie à de nouveaux sujets tout en soulevant des questions importantes sur la nature même de la représentation, de la perception et de la reconnaissance des formes, interrogeant et repoussant constamment les limites de la peinture en tant que forme. Travaillant souvent à partir de scènes quotidiennes tirées directement de la vie, l'artiste a déclaré : "Je m'intéresse à l'arène domestique en tant que site principal de nos expériences psychologiques et émotionnelles, et à la manière dont nous existons différemment, historiquement, à chaque moment qui passe. J'essaie d'utiliser l'abstraction et la fragmentation de l'imagerie figurative pour évoquer cela" En explorant toute une série de sujets au fil des ans, ses photos abordent de nombreux aspects communs de la condition humaine. Maxwell Stevens a exposé de manière extensive et internationale dans des lieux contemporains, de Tokyo à Dallas en passant par New York, aux côtés d'artistes majeurs tels que Cy Twombly, Joseph Beuys et Dorothea Rockburne. Ses peintures et ses projets ont été présentés dans de nombreuses publications, dont Art in America, NY Arts Magazine, Meer Magazine, The Museum of Modern Art Contemporary Drawing and Print Associates Bulletin, Fine Art Connoisseur, The St. Louis Post-Dispatch, et Art Papers, entre autres.
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