An original 20th-century oil painting, Pamela Kay RWS RBA NEAC, Mushrooms Study.A striking painting by Pamela Kay (b.1939), one of Britain’s foremost painters of still lifes. Likely dating from around the late 1970s. Pamela Kay is best known for her simple presentations of humble flower or fruit subjects, in soft diffused light, full of quiet charm.An award winning painter, who had a successful early career as a textile designer, Kay's humility is perhaps her greatest power. Whilst studying at Canterbury College of Art, she worked as a studio assistant and model to the artist John Ward CBE, late RA, NEAC, who proved her most influential teacher. Ward championed good draughtsmanship and had a traditional work ethic that in the 1990s was at odds with the iconoclastic 'Young British Artists' (Ward's disgust over the Sensation exhibition of the Saatchi Collection in 1997 led to his resignation from the Royal Academy). In its quiet own way, the work of Kay, like that of Ward, is steadfast against prevailing fashions. By focusing intently on everyday objects, she pronounces: 'humility is the watchword. No ego, no celebrity seeking, no pushing and shoving. There are things far larger and more profound than us.'An artist of learning and scholarship, Kay considers herself to work in the French tradition of such masters as Chardin (1699–1779) and Fantin-Latour (1836–1904). Chardin rejected the 18th-century fashion for classical subjects and rococo style, preferring to paint still lifes of humble household objects, and Fantin-Latour painted simple, elegant still lifes in opposition to the dominant academicism of the 19th century. Describing her own motivation behind her choice of still life subjects, Kay says: 'you have to be totally taken by the life in inanimate objects—the most humble and overlooked'.This is one of four still lifes by Pamela Kay that we have for sale.In oil paint on canvas board.Paintings by Pamela Kay usually retail over £1,000, so this is an opportunity to acquire this highly collectable artist at a fantastic price. Signed: Signed lower right. Inscribed: Inscribed with artist's details on reverse. Height: 20cm (7.9″) Width: 25cm (9.8″) Condition: Small knock to the upper left corner. Otherwise in fine condition. Please see photos for detail. Presented: Unframed.
Une peinture à l'huile originale du 20e siècle, Pamela Kay RWS RBA NEAC, Mushrooms Study (Étude de champignons). Une peinture saisissante de Pamela Kay (née en 1939), l'un des plus grands peintres britanniques de natures mortes. Elle date probablement de la fin des années 1970. Pamela Kay est surtout connue pour ses présentations simples d'humbles sujets de fleurs ou de fruits, dans une lumière douce et diffuse, pleine d'un charme tranquille.Peintre primée, qui a connu une première carrière réussie en tant que designer textile, l'humilité de Kay est peut-être sa plus grande force. Pendant ses études au Canterbury College of Art, elle a travaillé comme assistante de studio et comme modèle pour l'artiste John Ward CBE, RA, NEAC, qui s'est avéré être son professeur le plus influent. Ward défendait la qualité du dessin et avait une éthique de travail traditionnelle qui, dans les années 1990, était en désaccord avec les iconoclastes "Young British Artists" (le dégoût de Ward pour l'exposition Sensation de la Saatchi Collection en 1997 l'a conduit à démissionner de la Royal Academy). À sa manière, l'œuvre de Kay, comme celle de Ward, s'oppose résolument aux modes dominantes. En se concentrant sur les objets de la vie quotidienne, elle déclare : "L'humilité est le mot d'ordre : l'humilité est le mot d'ordre. Pas d'ego, pas de recherche de célébrité, pas de bousculade. Il y a des choses bien plus grandes et plus profondes que nous". Artiste érudite, Kay considère qu'elle travaille dans la tradition française de maîtres tels que Chardin (1699-1779) et Fantin-Latour (1836-1904). Chardin a rejeté la mode du XVIIIe siècle pour les sujets classiques et le style rococo, préférant peindre des natures mortes d'humbles objets ménagers, et Fantin-Latour a peint des natures mortes simples et élégantes en opposition à l'académisme dominant du XIXe siècle. Décrivant les raisons qui la poussent à choisir ses natures mortes, Kay déclare : "il faut être totalement fasciné par la vie des objets inanimés - les plus humbles et les plus négligés".Il s'agit de l'une des quatre natures mortes de Pamela Kay que nous avons à vendre.en peinture à l'huile sur toile.les peintures de Pamela Kay se vendent généralement plus de 1 000 livres sterling, c'est donc l'occasion d'acquérir cette artiste très recherchée à un prix fantastique. Signé : Signé en bas à droite. Inscrit : Inscrit avec les détails de l'artiste au verso. Hauteur : 20cm (7.9″) Largeur : 25cm (9.8″) Condition : Petit coup au coin supérieur gauche. Autrement en bon état. Voir les photos pour plus de détails. Présenté : Non encadré.
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