Bronze Series of individual variations Stamped with monogram signature on underside and uniquely numbered 617A This sculpture sits low on a surface and is ideal for placement on a low table where it can be viewed from above and the many different aspects of the undulating form appreciated. The natural bronze part is finely rubbed and lacquered for protection. To preserve the coating it should be handled with care, but can be returned to the artist if repair ever becomes necessary. Weight: 2.9 kg About Philip Hearsey With a background in architecture, interior and furniture design, Philip Hearsey is self-taught sculptor and specialised in sand casting to make pieces which engage the quality of bronze as a noble material in its own right. Sculptures are intimate in scale and intended for the interiors of home, office or hotel. Casting in sand moulds is a simple and ancient method far removed from the sophisticated lost wax operation used by most art foundries. The sand-casting process is relentless and unforgiving – the foundry is no place for a delicate original. It denies a complexity of form that imposes a disciplinary and enriching simplicity. The artist cuts, carves, grinds or welds the cast bronze to create unique forms before invariably exposing the natural bronze or oxidising to produce the unique surface finishes that have always been and essential dimension of my work. Bronze is eternal - yet malleable. Philip loves the stuff. In its natural state the tone and depth of colour is sublimely beautiful, yet the surface is endlessly receptive to the transformative effects of oxidation. The sculptor is intrigued by the surface and the alchemy of patination. Not because of any obsession with technique which is difficult to master, but because of the challenging possibilities and the unpredictability of the outcome. The colouring is not a surface coating: It is fundamental, it is the surface. Philip Hearsey lives and works on the Welsh borders of Herefordshire - a beautiful place, still remote and largely unaltered, landlocked and very slow in change. This is in sharp contrast to the coast that he also loves where everything changes twice a day with the rise and fall of every tide.
Bronze Série de variations individuelles Estampillée de la signature du monogramme sur la face inférieure et numérotée de manière unique 617A Cette sculpture repose sur une surface basse et est idéale pour être placée sur une table basse où elle peut être vue d'en haut et où les nombreux aspects différents de la forme ondulée peuvent être appréciés. La partie en bronze naturel est finement frottée et laquée pour être protégée. Pour préserver le revêtement, il faut le manipuler avec soin, mais il peut être renvoyé à l'artiste si une réparation s'avère nécessaire. Poids : 2,9 kg À propos de Philip Hearsey Avec une formation en architecture, en design d'intérieur et de mobilier, Philip Hearsey est un sculpteur autodidacte et s'est spécialisé dans la fonte au sable pour réaliser des pièces qui engagent la qualité du bronze en tant que matériau noble à part entière. Les sculptures ont une échelle intime et sont destinées aux intérieurs de maisons, de bureaux ou d'hôtels. La coulée dans des moules en sable est une méthode simple et ancienne, très éloignée de l'opération sophistiquée de la cire perdue utilisée par la plupart des fonderies d'art. Le processus de moulage en sable est implacable et impitoyable - la fonderie n'est pas un endroit pour un original délicat. Il refuse une complexité de forme qui impose une simplicité disciplinaire et enrichissante. L'artiste coupe, sculpte, rectifie ou soude le bronze coulé pour créer des formes uniques avant d'exposer invariablement le bronze naturel ou de l'oxyder pour produire les finitions de surface uniques qui ont toujours été une dimension essentielle de mon travail. Le bronze est éternel, mais malléable. Philip adore ce matériau. À l'état naturel, le ton et la profondeur des couleurs sont d'une beauté sublime, mais la surface est infiniment réceptive aux effets transformateurs de l'oxydation. Le sculpteur est intrigué par la surface et l'alchimie de la patine. Non pas par obsession d'une technique difficile à maîtriser, mais en raison des possibilités stimulantes et de l'imprévisibilité du résultat. La coloration n'est pas un revêtement de surface : Elle est fondamentale, elle est la surface. Philip Hearsey vit et travaille aux frontières galloises du Herefordshire - un endroit magnifique, encore éloigné et largement inaltéré, enclavé et très lent à changer. Cela contraste fortement avec la côte, qu'il aime aussi, où tout change deux fois par jour avec la montée et la descente de chaque marée.
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