What I heard (Abstract painting) Acrylic on canvas - Unframed. The technique Johnson employs is extremely rigorous, involving, as he says, “pushing paint around with palette knives and drywall tools rather than brushes.” The scraping and sanding creates a variety of different textures and leads to the emergence of unexpected forms. Johnson has said he does not believe in inspiration. Instead, he believes in evolution. He is motivated by process. Rather than being planned ahead of time, the work emerges through a series of critical responses to previous decisions. He begins each painting by taping off one or more horizon lines. His initial color choice then guides the composition forward. Certain elements—a color, a line, a texture—are destroyed, while other elements incite unimagined discoveries. His intuition is guided by visceral reactions to the physical qualities of paint, the quest for pictorial balance, and the emergence of abstract relationships. The most important part of this process is editing. As Johnson says, “that narrative—the story of the painting’s own making—becomes the central subject. It’s this process of trial and error— the flawed execution of a perfect concept—that can make a few lines and rectangles so compelling.”
What I heard (Peinture abstraite) Acrylique sur toile - Non encadré. La technique employée par Johnson est extrêmement rigoureuse, impliquant, comme il le dit, de "pousser la peinture avec des couteaux à palette et des outils pour cloisons sèches plutôt qu'avec des pinceaux." Le grattage et le ponçage créent une variété de textures différentes et conduisent à l'émergence de formes inattendues. Johnson a déclaré qu'il ne croit pas à l'inspiration. Il croit plutôt à l'évolution. Il est motivé par le processus. Plutôt que d'être planifiée à l'avance, l'œuvre émerge à travers une série de réponses critiques aux décisions précédentes. Il commence chaque tableau en marquant une ou plusieurs lignes d'horizon. Son choix initial de couleurs guide ensuite la composition. Certains éléments - une couleur, une ligne, une texture - sont détruits, tandis que d'autres éléments incitent à des découvertes inimaginables. Son intuition est guidée par des réactions viscérales aux qualités physiques de la peinture, la recherche de l'équilibre pictural et l'émergence de relations abstraites. La partie la plus importante de ce processus est l'édition. Comme le dit Johnson, "cette narration - l'histoire de la création du tableau - devient le sujet central. C'est ce processus d'essais et d'erreurs - l'exécution imparfaite d'un concept parfait - qui peut rendre quelques lignes et rectangles si fascinants."
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