Prospect of medieval London Bridge covered with houses NICHOLLS, Sutton. The West-Side of London-Bridge. The East-Side of London-Bridge. London: John Smith, c.1705. Coloured. Two sheets conjoined, total 570 x 880mm. Elevations of either side of London Bridge at the beginning of the 18th century, filled with buildings, the longest inhabited bridge ever built in Europe. The west view illustrates the ferries and river craft upstream of the bridge, including one seeming about to 'shoot the bridge', braving the rapids caused by the piers; the east view shows the ocean-going vessels that could not pass the bridge. Underneath is a text, 'An Historical of the great and admirable Bridge in the City of London over the River Thames', taken from John Stow's 'Survey of London', and a poem, 'Of London-Bridge, and the Stupendous Site, and Structure thereof', originally in the preface of James Howell's 'Londinopolis'. The buildings shown here were all rebuilt between 1683 and 1696, when it was specified there had to be a roadway 20 feet wide. They were destroyed by fire in 1725, rebuilt, and finally cleared following the 1756 Act of Parliament. John Rennie's new bridge was built slightly upstream in 1831, after which the old bridge was demolished. Nicholls, the engraver, worked for a number of map publishers. He engraved some of the Morden county maps and updated the Saxton plates for Philip Lea. GERHOLD: 'London Bridge and its Houses', 2019.
Perspective du London Bridge médiéval couvert de maisons NICHOLLS, Sutton. Le côté ouest du pont de Londres. Le côté est du pont de Londres. Londres : John Smith, vers 1705. En couleurs. Deux feuilles jointes, total 570 x 880 mm. Élévations des deux côtés du pont de Londres au début du XVIIIe siècle, rempli de bâtiments, le plus long pont habité jamais construit en Europe. La vue ouest illustre les ferries et les embarcations fluviales en amont du pont, dont l'un semble sur le point de "tirer sur le pont", bravant les rapides provoqués par les piliers ; la vue est montre les navires de haute mer qui ne pouvaient pas passer le pont. En dessous se trouve un texte intitulé "An Historical of the great and admirable Bridge in the City of London over the River Thames", tiré du "Survey of London" de John Stow, ainsi qu'un poème intitulé "Of London-Bridge, and the Stupendous Site, and Structure thereof", qui figurait à l'origine dans la préface de "Londinopolis" de James Howell. Les bâtiments présentés ici ont tous été reconstruits entre 1683 et 1696, date à laquelle il a été spécifié qu'il devait y avoir une chaussée de 20 pieds de large. Ils ont été détruits par un incendie en 1725, puis reconstruits et enfin déblayés à la suite de l'Acte du Parlement de 1756. Le nouveau pont de John Rennie a été construit légèrement en amont en 1831, après quoi l'ancien pont a été démoli. Le graveur Nicholls a travaillé pour plusieurs éditeurs de cartes. Il a gravé certaines des cartes du comté de Morden et mis à jour les planches de Saxton pour Philip Lea. GERHOLD : "London Bridge et ses maisons", 2019.
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