Midcentury mirror-engraved Murano glass serving tray. This wonderful piece was produced in Italy during 1950s by the master Murano glass-maker of Ercole Barovier. This wonderful item is a peculiar Venetian vintage tray with a mirror base and gilded metal handles. It has a fantastic crossed rope frame. The mirror has romantic Venetian characters and a picturesque countryside landscape. Entrepreneur and designer Ercole Barovier was the son of Benvenuto Barovier. At age 30 he became a partner in his father's company, the Vetreria Artistica Barovier & C. After becoming its artistic director in 1926, he took over its management with his brother Nicol˜. He became sole proprietor in 1936, engineering the fusion between his own glass workshop and the S.A.I.A.R. Ferro-Toso. In 1942, the new company was renamed Barovier & Toso. Ercole maintained the artistic direction of the new company until 1972. Over the course of his 50-year activity, he invented numerous decorative techniques which contributed significantly to the renovation of art glass. Already in the Twenties, he obtained great success; first with the murrine vessels, then with totally original creations such as the primavera glass collection (1929-30). From the beginning of the Thirties, he dedicated himself entirely to experimenting with new multi-coloured effects, in particular, he perfected the colorazione a caldo senza fusione technique which he first used in 1935-1936 to create the series Crepuscolo, Autunno Gemmato, Marina Gemmata and Laguna Gemmata. Before World War II he preferred soft shapes and rather thick materials, whereas in the post-war period his interest turned specifically to the field of traditional techniques, which he continued to re-interpret through his very last creations with the series a tessere in 1972. In the Fifties, his work distinguished itself both for the vivid quality of its colours as well as for the singularity of the materials which were noted for the roughness of their surfaces like the Barbarici which sometimes were modelled in primitive forms like the Eugenei and Aborigeni. During the Sixties and Seventies, he gave new interpretations of his a tessere glass with the Dorici, Caccia, Rotellati and other series which were characterized by unusual colour combinations. Measures (cms): Width 34 Depth 27.5 Height 4.
Plateau de service du milieu du siècle en verre de Murano gravé dans un miroir. Cette merveilleuse pièce a été produite en Italie dans les années 1950 par le maître verrier de Murano, Ercole Barovier. Ce merveilleux article est un curieux plateau vénitien vintage avec une base en miroir et des poignées en métal doré. Il possède un fantastique cadre en corde croisée. Le miroir présente des personnages vénitiens romantiques et un paysage de campagne pittoresque. L'entrepreneur et designer Ercole Barovier était le fils de Benvenuto Barovier. À l'âge de 30 ans, il devient associé de la société de son père, la Vetreria Artistica Barovier & C. Après en avoir été le directeur artistique en 1926, il en prend la direction avec son frère Nicol˜. Il en devient l'unique propriétaire en 1936, organisant la fusion entre son propre atelier de verre et la S.A.I.A.R. Ferro-Toso. En 1942, la nouvelle société est rebaptisée Barovier & Toso. Ercole assure la direction artistique de la nouvelle société jusqu'en 1972. Au cours de ses 50 ans d'activité, il a inventé de nombreuses techniques décoratives qui ont contribué de manière significative à la rénovation du verre d'art. Dès les années 20, il obtient un grand succès, d'abord avec les récipients en murrine, puis avec des créations totalement originales telles que la collection de verre primavera (1929-30). Dès le début des années trente, il se consacre entièrement à l'expérimentation de nouveaux effets multicolores, en particulier, il perfectionne la technique de colorazione a caldo senza fusione qu'il utilise pour la première fois en 1935-1936 pour créer les séries Crepuscolo, Autunno Gemmato, Marina Gemmata et Laguna Gemmata. Avant la Seconde Guerre mondiale, il préférait les formes douces et les matériaux plutôt épais, alors que dans l'après-guerre, son intérêt se porte spécifiquement sur le domaine des techniques traditionnelles, qu'il continue à réinterpréter jusqu'à ses toutes dernières créations avec la série a tessere en 1972. Dans les années cinquante, son œuvre se distingue tant par la qualité vive de ses couleurs que par la singularité des matériaux qui se distinguent par la rugosité de leurs surfaces comme les Barbarici qui sont parfois modelés dans des formes primitives comme les Eugenei et les Aborigeni. Dans les années 60 et 70, il a donné de nouvelles interprétations de son verre a tessere avec les séries Dorici, Caccia, Rotellati et d'autres qui se caractérisent par des combinaisons de couleurs inhabituelles. Mesures (cms) : Largeur 34 Profondeur 27,5 Hauteur 4.
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