File rack designed by Charlotte Perriand, circa 1950. Manufactured in France, circa 1950. Moulded plastic and painted metal. Each drawer moulded with Modele Charlotte Perriand or Brevete S.G.D.G. In original condition, with minor wear consistent with age and use, preserving a beautiful patina. Some of the plastic parts of the drawers are broken. The structure was made new according to the original measurement, the original one was broken. Only one drawer remains, the other two are not there. Charlotte Perriand (1903-1999) she was born in Paris in 1903 and attended the E´cole de l'Union centrale des Arts de´coratifs from 1920-1925. Charlotte Perriand designed furniture made of anodized aluminum and chromium-plated steel, showing it at the 1927 "Salon d'Automne" in Paris. After meeting Le Corbusier, Charlotte Perriand worked with him and Pierre Jeanneret until 1937. The revolutionary tubular steel furnishings and system furniture designed by the three were presented as "E´quipement de l'habitation" (home equipment) at the 1929 "Salon d'Automne," where they were widely acclaimed. In 1930 the Union Des Artistes Modernes (UAM) was founded in Paris, a group that viewed itself as a countermovement challenging such establishment organizations as the "Salon d'Automne" and also advocated Art Deco and Modernism. from 1931 Charlotte Perriand showed her own work solo there. In 1937 Charlotte Perriand and Pierre Jeanneret collaborated on designing a mountain chalet of sheet aluminum, which they showed at the "Exposition Internationale des Arts et Techniques dans la Vie Moderne" and later they came up with plans for prefab houses made of aluminum. In 1940 Charlotte Perriand became a design consultant to the Japanese Board of Trade. She lived in Japan until 1946 and from then on Charlotte Perriand's designs reveal overtones of the Japanese feeling for form, as shown by the 1953 chair "Synthe`se des Arts.".
Porte-documents conçu par Charlotte Perriand, vers 1950. Fabriqué en France, vers 1950. Plastique moulé et métal peint. Chaque tiroir est moulé avec Modele Charlotte Perriand ou Brevete S.G.D.G. En état d'origine, avec une usure mineure correspondant à l'âge et à l'utilisation, préservant une belle patine. Certaines parties en plastique des tiroirs sont cassées. La structure a été refaite selon les mesures d'origine, la structure d'origine étant cassée. Il ne reste qu'un seul tiroir, les deux autres n'existent plus. Charlotte Perriand (1903-1999) est née à Paris en 1903 et a fréquenté l'E'cole de l'Union centrale des Arts de'coratifs de 1920 à 1925. Charlotte Perriand conçoit des meubles en aluminium anodisé et en acier chromé qu'elle expose au Salon d'automne de 1927 à Paris. Après avoir rencontré Le Corbusier, Charlotte Perriand travaille avec lui et Pierre Jeanneret jusqu'en 1937. Les meubles révolutionnaires en acier tubulaire et les meubles à système conçus par les trois artistes sont présentés comme "E'quipement de l'habitation" au Salon d'Automne de 1929, où ils sont largement acclamés. En 1930, l'Union des Artistes Modernes (UAM) est fondée à Paris, un groupe qui se considère comme un contre-mouvement défiant les organisations de l'establishment telles que le Salon d'Automne et qui défend également l'Art Déco et le Modernisme. À partir de 1931, Charlotte Perriand y expose ses propres œuvres en solo. En 1937, Charlotte Perriand et Pierre Jeanneret collaborent à la conception d'un chalet de montagne en tôle d'aluminium, qu'ils présentent à l'Exposition internationale des arts et techniques dans la vie moderne, et plus tard, ils proposent des plans de maisons préfabriquées en aluminium. En 1940, Charlotte Perriand devient conseillère en design auprès de la Chambre de commerce japonaise. Elle vit au Japon jusqu'en 1946 et, à partir de ce moment-là, les créations de Charlotte Perriand révèlent des connotations du sentiment japonais pour la forme, comme le montre la chaise "Synthe`se des Arts" de 1953.
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