Spectacular Italian painting from the second half of the 17th century. Oil on canvas artwork of considerable size depicting a mythological subject of great charm, Psyche descends into the underworld. Legend has it that Princess Psyche was so beautiful that she attracted the wrath of Venus. The Goddess then sends her son Cupid to punish her, but instead of making her fall in love with her monster, her arrow falls on her foot, making him fall madly in love with the girl. The God takes her to her castle but she never reveals herself because she only reveals herself in the darkness of the night. Having discovered the identity of her husband, the young girl will have to face countless trials and the last, the most difficult, will be the descent into hell to ask the Goddess Persephone for some of her beauty. Having fed Cerberus, who we find depicted below, the princess appears before Hades and his wife who grants her a casket or ampoule with the specific order not to open it. But she knows her curiosity, she is a woman and during the return she opens the ampoule which actually contains a deep sleep that puts the beautiful Psyche to sleep. At this point Eros finally intervenes, awakens the girl and asks Jupiter to unite them forever, making her a full-fledged Goddess. A painting of notable pictorial quality, with the great dynamism typical of the mature Baroque. The God of the underworld and his wife occupy the center of the composition while we find Psyche at the foot of the steps leading to the throne. You should note at the top left two rare little angels with masterfully painted bat wings. The whole scene is developed within a splendid architecture that gives depth to the composition, while in the distance we see the damned suffering the pain of hell. Monumental artwork, suitable for a large reception hall. It features a small wooden wand from the 20th century, with some signs of aging. Painting that has undergone restoration with relining, replacement of the frame and restoration of color in some places (see photo). Overall in good state of conservation.
Spectaculaire peinture italienne de la seconde moitié du XVIIe siècle. Huile sur toile de dimensions considérables représentant un sujet mythologique d'un grand charme, Psyché descendant aux enfers. La légende raconte que la princesse Psyché était si belle qu'elle s'attira les foudres de Vénus. La déesse envoie alors son fils Cupidon pour la punir, mais au lieu de la faire tomber amoureuse de son monstre, sa flèche tombe sur son pied, le faisant tomber éperdument amoureux de la jeune fille. Le Dieu l'emmène dans son château mais elle ne se dévoile jamais car elle ne se révèle que dans l'obscurité de la nuit. Ayant découvert l'identité de son mari, la jeune fille devra affronter d'innombrables épreuves et la dernière, la plus difficile, sera la descente aux enfers pour demander à la déesse Perséphone un peu de sa beauté. Après avoir nourri Cerbère, que l'on retrouve représenté ci-dessous, la princesse se présente devant Hadès et son épouse qui lui remettent un coffret ou une ampoule avec l'ordre précis de ne pas l'ouvrir. Mais elle connaît sa curiosité, c'est une femme et lors du retour elle ouvre l'ampoule qui contient en fait un sommeil profond qui endort la belle Psyché. C'est alors qu'Eros intervient enfin, réveille la jeune fille et demande à Jupiter de les unir pour toujours, faisant d'elle une déesse à part entière. Un tableau d'une qualité picturale remarquable, d'un grand dynamisme, typique du baroque de la maturité. Le dieu des Enfers et son épouse occupent le centre de la composition tandis que Psyché se trouve au pied des marches menant au trône. On remarque en haut à gauche deux rares petits anges aux ailes de chauve-souris magistralement peintes. L'ensemble de la scène se développe au sein d'une splendide architecture qui donne de la profondeur à la composition, tandis qu'au loin on aperçoit les damnés souffrant les douleurs de l'enfer. Œuvre d'art monumentale, adaptée à une grande salle de réception. Il s'agit d'une petite baguette en bois du XXe siècle, avec quelques signes de vieillissement. Peinture ayant subi une restauration avec regarnissage, remplacement du cadre et restauration de la couleur à certains endroits (voir photo). L'ensemble est en bon état de conservation.
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