Corps Céleste III unique sculpture by Awaré Dimensions: L 35 x H 54cm Materials: Plane tree, naturel dyed silk, pigment, oxidation Awaré is the meeting of the sculptor Jérôme Pereira and the artist Sylvia Eustache Rools. The work of Jérôme Pereira questions the balance and the harmony. His sculpture relates this state of grace between tension and fall. Sylvia Eustache Rools is graduated in textile arts. Her work reveals a taste pronounced for the composition, the handling of textures and colors. The desire to mix their universes and materials was imperative. For him, the wood sculptured, worked in games of masses and balance. For her, colors and textures, in an approach which became a « textile geology. By their creations, they try to go beyond the complementarity. In this zone where takes place the merger. In the manner of the geologic strata which meet to form a single element. AWARÉ is the melting pot which allows us to translate specifically our interest for the ground material, the rock and their alchemy. A creation of AWARÉ requires techniques and know-how gathered to end in a formal obvious fact. The organic and ground matter of the one, encourages the chromatic deployment of the other one. To achieve that, several stages: - Wood carving. - Silk painting. - Shaping and weld of the wire. - Assembly by manual sewing. Why Awaré? In Japan, Mono No Aware, means literally, "the beauty of the moving intimacy of things, a form of empathy bound to the feeling of their impermanence." To be aware, it is to be on the alert, informed, attentive, awake. Stakeholder within the alive. States which we look for through our artistic practices. Jérôme Pereira work questions balance, inspired by nature forces. His sculptures relate the state of grace between tension and fall. Jérôme Pereira creates lighting sculptures with a rough and gracious presence. Coming from a scientific background, his sculptures, as equations, propose a familiar vocabulary (bows, pulleys, rings, cubes, counterweights) opening to an unknown factor. A catalog of shapes with a surrealist consonance leading to a playful combination of tension and equilibrium.
Corps Céleste III sculpture unique d'Awaré Dimensions : L 35 x H 54cm Matériaux : Platane, soie teintée naturelle, pigment, oxydation Awaré est la rencontre du sculpteur Jérôme Pereira et de l'artiste Sylvia Eustache Rools. Le travail de Jérôme Pereira interroge l'équilibre et l'harmonie. Sa sculpture relate cet état de grâce entre tension et chute. Sylvia Eustache Rools est diplômée en arts textiles. Son travail révèle un goût prononcé pour la composition, le maniement des textures et des couleurs. L'envie de mélanger leurs univers et leurs matériaux s'est imposée. Pour lui, le bois sculpté, travaillé en jeux de masses et d'équilibre. Pour elle, les couleurs et les textures, dans une démarche qui est devenue une " géologie textile ". Par leurs créations, ils cherchent à dépasser la complémentarité. C'est dans cette zone que s'opère la fusion. A la manière des strates géologiques qui se rencontrent pour former un seul élément. AWARÉ est le creuset qui nous permet de traduire spécifiquement notre intérêt pour le matériau terre, la roche et leur alchimie. Une création d'AWARÉ nécessite des techniques et des savoir-faire réunis pour aboutir à une évidence formelle. La matière organique et terreuse de l'un, favorise le déploiement chromatique de l'autre. Pour y parvenir, plusieurs étapes : - Sculpture sur bois. - Peinture sur soie. - Mise en forme et soudure du fil. - Assemblage par couture manuelle. Pourquoi Awaré ? Au Japon, Mono No Aware, signifie littéralement "la beauté de l'intimité mouvante des choses, une forme d'empathie liée au sentiment de leur impermanence" Être conscient, c'est être en alerte, informé, attentif, éveillé. Acteur du vivant. Des états que nous recherchons à travers nos pratiques artistiques. Le travail de Jérôme Pereira interroge l'équilibre, inspiré par les forces de la nature. Ses sculptures racontent l'état de grâce entre tension et chute. Jérôme Pereira crée des sculptures lumineuses à la présence brute et gracieuse. Issues d'une formation scientifique, ses sculptures, comme des équations, proposent un vocabulaire familier (arcs, poulies, anneaux, cubes, contrepoids) s'ouvrant sur un facteur inconnu. Un catalogue de formes à la consonance surréaliste qui conduit à une combinaison ludique de tension et d'équilibre.
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