The hexagon has more to it than we think, and some of the aspects of this shape are still mysterious. The series is an ode to the aesthetics that I fell in love with a geometrical sculptural work of art and the interesting perfect form of the historical hexagon. It's fascinating how hexagons are part of our life but fail to realize this. It all comes down to the element that is present throughout our body, and that is carbon.
The use of the form dates back to ancient Mesopotamia ca. 690 BC in the form of hexagonal-shaped cuneiform of the Assyrian king Sennacherib ´s annals and is one of the first humans found to utilize hexagonal shapes.
The series comes in natural solid pine or burned pine that gives it its character and tactility in the visible wavy woodgrains.
Sizar Alexis is a Swedish-Iraqi designer that experiments with objects that display a sense of stillness and serenity with the strong character through geometrical shapes, this feeling is accomplished through the use of raw and inherent beauty of natural materials. Alongside his material-driven approach, Sizar brings personal and cultural narratives into his work. In combination with a deep interest in Brutalist esthetics and contextual inspiration from the rich cultural and architectural heritage of ancient Mesopotamia. He aims to explore his own identity and position within the Chaldean diaspora and in the design industry.
L'hexagone a plus à offrir que nous ne le pensons, et certains aspects de cette forme sont encore mystérieux. Cette série est une ode à l'esthétique qui m'a fait tomber amoureux d'une œuvre d'art géométrique sculpturale et de la forme parfaite intéressante de l'hexagone historique. C'est fascinant de voir à quel point les hexagones font partie de notre vie, mais nous ne nous en rendons pas compte. Tout se résume à l'élément qui est présent dans tout notre corps, à savoir le carbone.
L'utilisation de cette forme remonte à l'ancienne Mésopotamie, vers 690 avant J.-C., sous la forme d'un cunéiforme hexagonal dans les annales du roi assyrien Sennacherib, et c'est l'un des premiers humains à utiliser des formes hexagonales.
La série est proposée en pin massif naturel ou en pin brûlé, ce qui lui confère son caractère et sa tactilité dans les veines ondulées visibles du bois.
Sizar Alexis est un designer suédois-irakien qui expérimente des objets qui affichent un sentiment de calme et de sérénité avec un caractère fort à travers des formes géométriques, ce sentiment est accompli par l'utilisation de la beauté brute et inhérente des matériaux naturels. Parallèlement à son approche axée sur les matériaux, Sizar intègre des récits personnels et culturels dans son travail. En combinaison avec un intérêt profond pour l'esthétique brutaliste et l'inspiration contextuelle du riche héritage culturel et architectural de l'ancienne Mésopotamie. Il cherche à explorer sa propre identité et sa position au sein de la diaspora chaldéenne et dans l'industrie du design.
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