This item is raw and sturdy. Its rugged textures and bold lines define that radical character. Its presence is uncompromising and captivating. The piece embodies minimalist design principles, characterized by a clear shape and simplified form with subtle detailing. It is reduced to the minimum. Compared to most minimalist design of the last 30 years, which is just a superficial attitude, here we can see that it is seeking something essential in an unspoiled way. All massive wood parts are authentic. They are done in Indian teak. Rich in texture, the wood is vivid and comes in chocolate colour. The surface is treated with shellac and there are several layers of original shellac. It provides smooth irregular gloss different from that of the sterile lacquerware nowadays. Charming irregularities show that each piece is unique. The legs authentic as well. They are interconnected with a ring and they carry the seat. Here the metal is rich in surface and reveals a wonderful patina. To keep the value of the item and its authenticity, the finish wasn’t overpainted, while the character of the surface was preserved in its original condition. Its surface is slightly waxed with beeswax, which protects it while presenting a natural, subtle gloss. I think the piece blends well with many interior styles. It can support pure, modern aesthetics by giving them a warmer character. As a stool, it can be fitted in any interior space, as its functions are various. P! Galerie’s selection is mainly focused on rare French mid-century modern design artefacts by Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier, and Charlotte Perriand. Artefacts from our carefully curated collection are handpicked, and all traces and important indicators of authenticity are evaluated professionally. We try to preserve as much of patina as possible during the process of restoration, as it defines these historic pieces. Each object comes with a certificate of authenticity, offering you the opportunity to own a valuable artefact originating from a UNESCO-designated World Heritage Site. Not only do we cooperate with museums and offer auction houses our services and expert opinion, we also look forward to welcoming you as a private collector and connoisseur. Literature: Eric Touchaleaume and Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret: The Indian Adventure, Design-Art-Architecture' (Paris: Gourcuff Gradenigo, 2011), 570.
Cet article est brut et robuste. Ses textures rugueuses et ses lignes audacieuses définissent son caractère radical. Sa présence est sans compromis et captivante. La pièce incarne les principes du design minimaliste, caractérisés par une forme claire et simplifiée avec des détails subtils. Elle est réduite au minimum. Par rapport à la plupart des designs minimalistes des 30 dernières années, qui ne sont qu'une attitude superficielle, on peut voir ici qu'ils recherchent quelque chose d'essentiel de manière intacte. Toutes les parties en bois massif sont authentiques. Elles sont réalisées en teck indien. Riche en texture, le bois est vif et de couleur chocolat. La surface est traitée à la gomme-laque et il y a plusieurs couches de gomme-laque originale. Elle donne un brillant lisse et irrégulier, différent de celui des objets laqués stériles d'aujourd'hui. Les charmantes irrégularités montrent que chaque pièce est unique. Les pieds sont également authentiques. Ils sont reliés par un anneau et portent l'assise. Ici, le métal est riche en surface et révèle une merveilleuse patine. Pour conserver la valeur de l'objet et son authenticité, la finition n'a pas été surpeinte, tandis que le caractère de la surface a été préservé dans son état d'origine. Sa surface est légèrement cirée à la cire d'abeille, ce qui la protège tout en lui donnant un brillant naturel et subtil. Je pense que cette pièce se marie bien avec de nombreux styles d'intérieur. Elle peut soutenir une esthétique pure et moderne en lui donnant un caractère plus chaleureux. En tant que tabouret, il peut s'intégrer dans n'importe quel espace intérieur, car ses fonctions sont variées. P ! Galerie se concentre principalement sur les objets rares du design moderne français du milieu du siècle dernier de Pierre Jeanneret, Jean Prouvé, Le Corbusier et Charlotte Perriand. Les objets de notre collection sont triés sur le volet et toutes les traces et indicateurs importants d'authenticité sont évalués par des professionnels. Nous essayons de préserver autant que possible la patine au cours du processus de restauration, car c'est elle qui définit ces pièces historiques. Chaque objet est accompagné d'un certificat d'authenticité, ce qui vous offre la possibilité de posséder un objet de valeur provenant d'un site classé au patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous collaborons non seulement avec des musées et offrons aux maisons de vente aux enchères nos services et notre expertise, mais nous nous réjouissons également de vous accueillir en tant que collectionneur privé et connaisseur. Littérature : Eric Touchaleaume et Gerald Moreau, 'Le Corbusier, Pierre Jeanneret : L'aventure indienne, Design-Art-Architecture' (Paris : Gourcuff Gradenigo, 2011), 570.
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